מבזקיםצבא וביטחון

דו״צ: ההתקפות הללו אינן רק איום על ישראל – אלא מהוות גם איום עולמי

דובר צה״ל, תת-אלוף דניאל הגרי פרסם לפני זמן קצר (שישי) הצהרה לתקשורת הבילאומית. ״בשעות הבוקר המוקדמות של יום שישי, כטב"ם נפץ איראני אשר על פי הערכות ששוגר מתימן, חצה לשטח ישראל ופגע בבניין מגורים במרכז העיר תל אביב, לא רחוק מהקונסוליה האמריקאית״, פתח הגרי את דבריו.

״בתקיפה נהרג אזרח אחד ושמונה נוספים נפצעו. מחשבותינו וליבנו עם משפחות הנפגעים. הכטב"ם האיראני ששימש בתקיפה היה מדגם צ'ימאד 3, וככל הנראה שודרג כדי להרחיב את טווח הטיסה שלו. חיל האוויר מתחקר כעת את האירוע, לרבות הסיבה לכך שלא נשמעו התראות״, ציין.

עוד אמר כי ״לא מדובר בכטב"ם חמקן. זהו כטב"ם איראני. הוא זוהה על ידי המערכות שלנו. אנחנו בודקים את נסיבות המקרה ומדוע הוא לא יורט. חשוב להדגיש שהתקיפה הזו לא הגיעה משום מקום. כבר למעלה מתשעה חודשים, ישראל נלחמת במלחמה רב-זירתית, מתמודדת עם איומים אוויריים מתמשכים מכל הכיוונים, כולל עשרות כטב"מים שנורו מתימן. ההתקפות הללו אינן רק איום על ישראל – אלא מהוות גם איום עולמי״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

״פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית ובעלות בריתה יירטו תקיפות רבות שנתמכו על ידי איראן, לעבר נתיבי השיט הבינלאומיים בים האדום וגם איומים אוויריים שכוונו לעבר ישראל. אנחנו נלחמים במלחמה רב-זירתית. חמאס בעזה, חיזבאללה בלבנון, המיליציות בעיראק ובסוריה, כמו גם החות'ים בתימן, כל השלוחות האיראניות ואיראן עצמה״, הוסיף.

״איראן מממנת, מחמשת ומכוונת את שלוחות הטרור שלה בהתקפותיהם לעבר ישראל והעולם כולו. לא נאפשר לאיראן ולשלוחותיה להטיל טרור על אזרחינו, ונמשיך לעשות כל שביכולתנו כדי להגן על אזרחי ישראל וגבולותיה. אנו מבצעים הערכת מצב שוטפת ונוקטים את הפעולות הנדרשות כדי להגן על מדינתינו״, אמר לסיום.

צילום: דובר צה״ל

Back to top button