חדשות חוץמבזקים

משרד החוץ: "חוות הדעת מנותקת מהמציאות ומרחיקה את הסיכוי לפתרון"

משרד החוץ התייחס לפני זמן קצר (שישי) לחוות הדעת של בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג והדגיש כי ישראל דוחה אותה שתוקף. "למרבה הצער, חוות הדעת שגויה מן היסוד. היא מערבבת בין פוליטיקה למשפט. היא מחדירה את הפוליטיקה ממסדרונות האו"ם בניו יורק לאולמות המשפט של בית הדין בהאג."
 
במשרד החוץ הדגישו כי "חוות הדעת מנותקת לחלוטין מהמציאות במזרח התיכון: בזמן שחמאס, איראן וגורמי טרור נוספים תוקפים את ישראל משבע חזיתות – כולל עזה ויהודה ושומרון – כדי להשמידה, ולאחר הטבח הגדול ביותר של יהודים מאז השואה, חוות הדעת מתעלמת מהזוועות שהתחוללו ב-7 באוקטובר ומההכרח הביטחוני של ישראל להגן על שטחה ואזרחיה. חוות הדעת מנוגדת לעקרון המנחה שעמד בבסיס כל הסכמי השלום וההסדרים שהושגו עד כה בין ישראל ושכנותיה, לפיו פתרון הסכסוך מתאפשר רק באמצעות משא ומתן ישיר בין הצדדים. חוות הדעת רק מרחיקה את הסיכוי לפתרון הסכסוך. הרשות הפלסטינית שיזמה את המהלך אינה מעוניינת בשלום, אלא בהטלת רפש כוזב בישראל. שלום מושג רק באמצעות מו״מ ישיר בין הצדדים, והרשות הפלסטינית לא תוכל להתחמק מכך באמצעות פנייה לטריבונלים בינ"ל."

עוד הדגישו כי "חוות הדעת היא חד-צדדית באופן בוטה. היא מתעלמת מהעבר – מזכויותיה ההיסטוריות של מדינת ישראל ושל העם היהודי בארץ ישראל; היא מנותקת מהווה – מהמציאות בשטח ומהמציאות ההסכמית בין הצדדים; והיא מסוכנת לעתיד – היא מרחיקה את הצדדים מהפתרון היחידי האפשרי שהוא מו״מ ישיר."
 
במשרד החוץ מבהירים כי "חוות הדעת שפורסמה היום היא חוות דעת מייעצת והיא אינה מחייבת משפטית. מדינת ישראל היא מדינת חוק בעלת מערכת משפט עצמאית ומוערכת, היא מחויבת למשפט ולדין הבינ״ל, והיא תמשיך להגן על אזרחיה בהתאם לחוק הבינ״ל."

בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג (ICJ)
צילום: UN Photo/ICJ-CIJ/Frank van Beek (באדיבות בית הדין הבינלאומי)

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
Back to top button