חדשות הארץמבזקים

17 נוסעים חולצו מסירה שהתהפכה בעומק הכינרת והועברו בשלום לקו החוף

כוחות חילוץ והצלה הוזעקו סמוך לשעה 16:00 בעקבות דיווח על סירה במצוקה כקילומטר בעומק הים מול כפר נחום בכינרת. חובשים ופראמדיקים של מד"א בסירת הים בולנס של מד"א בסיוע השיטור הימי, חילצו מהמים והעבירו לקו החוף 17 אנשים במצב קל, בהכרה מלאה, שלא נזקקו לטיפול רפואי.

פראמדיק מד"א מסירת הים-בולנס של מד"א שלום בן דוד ומשיטי הים-בולנס של מד"א תומר גרא ועידו גרנות סיפרו: "קיבלנו קריאה על סירה שהתהפכה בעומק הכינרת, כקילומטר מקו החוף. מיד התחלנו לשוט למקום האירוע. כשהגענו ראינו 17 אנשים שכללו מבוגרים, ילדים ותינוקות בתוך המים שנזקקו לסיוע לצאת מעומק הכינרת. העלנו אותם לסירת הים-בולנס של מד"א בסיוע השיטור הימי והעברנו אותם לקו החוף. כולם היו בהכרה מלאה, ביצענו בדיקות רפואיות והם לא נזקקו להמשך טיפול רפואי בבית החולים.*

חילוץ - סירה - כינרת
צילום: תיעוד מבצעי מד"א

אריק טל מנהל יחידת הפיקוח באיגוד ערים כינרת, מוסר כי שאדי חייק מציל חוף אמנון, שיטור ימי ומד"א, פעלו יחדיו בחילוץ 15 נוסעים, כולל חמישה ילדים, בני פחות מגיל ארבע! מעומק הימה, כאשר התהפכו מסירה מול כפר נחום.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

טל מוסר כי הכינרת בשעות אחר הצהריים מסוכנת, עקב, רוחות וגלים גבוהים, שהתנפצו על הסירה והפכו אותה. עוד מוסיף טל כי הסכנה לחיי אדם במצבים אלו גדולה, וכי החילוץ היה מורכב "מזל גדול שכל הנוסעים לבשו חליפות הצלה, וכוחות ההצלה הגיעו במהירות למיקום התהפכות, כך נמנע אסון גדול" מציין טל וקורא לנופשים והשייטים לשמור על הנחיות המצילים.

צילום: יחידת פיקוח ואכיפה איגוד ערים כינרת
צילום: יחידת פיקוח ואכיפה איגוד ערים כינרת

רפ"ק יוסי מעתוק, מפקד שיטור ימי כנרת מסר: "במהלך סוף השבוע טיפלנו בשני אירועי הצלה משמעותיים בלב הכנרת. ביום חמישי בערב קיבלנו דיווח על סירה שהתהפכה בלב הכנרת, הצוותים של השיטור ימי הגיעו למקום וזיהו שבעה בני משפחה שמחזיקים באבוב שהיה במזל על הסירה ומנע מהם להתפזר בעוד הסירה שעליה הם היו שקעה. גם לפני זמן קצר הוזנקנו לאירוע בו סירה ועליה 15 בני אדם שהתהפכה בלב הכנרת, למקום הוזנקו כוחות שיטור ימי, יחד עם סירת מד"א ומצילי איגוד ערים כנרת ותוך זמן קצר כולם הועלו לכלי השייט והועברו לחוף."

עוד הוסיף כי "לאור ריבוי המקרים אני רוצה להדגיש בפני כל המבלים בכנרת, האמירה "חגורת הצלה מצילה חיים" מוכיחה את עצמה יום אחרי יום ועדיין לצערי אנחנו רואים שיש אנשים שלא פועלים על פי ההנחיה ומסכנים את חייהם. כמובן שיש עוד כמה כללים מצילי חיים: לקיחת מכשיר סלולרי על גבי כלי השייט, חיבור משרוקית לחגורת ההצלה וככל ויש תקלה בכלי שייט, אין לרדת ממנו, יש להישאר עליו עד להגעתנו."

Back to top button