חדשות הארץמבזקים

דו״צ: ״התגובה היא מסר לכל האויבים שלנו, שישראל תדע לפעול רחוק״

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי עדכן לפני זמן קצר (שבת) בעקבות התקיפה הישראלית בעיר הנמל אל חודיידה בתימן. ״לפני מספר שעות מטוסי חיל האוויר תקפו מטרות של שלטון הטרור החות'י במרחב נמל חודידה בתימן בתגובה להתקפות החות'ים בתשעת החודשים האחרונים. ממש בדקות האחרונות, טייסינו נחתו ושבו הביתה בשלום״, אמר דובר צה״ל.

״בחודשים האחרונים החות'ים שיגרו כ-200 איומים אוויריים שונים למרחב מדינת ישראל, זאת במימון ובהכוונה של איראן ובשימוש באמל"ח איראני. בתקיפת כלי הטיס הבלתי מאוייש אתמול, נהרג יבגני פרדר ז"ל. אנחנו משתתפים מכאן ושולחים תנחומים למשפחה״, הוסיף.

״רוב האיומים ששוגרו לעבר ישראל מתימן יורטו או הופלו על ידי קואליציה בין-לאומית בהובלת פיקוד המרכז המאריקאי, סנטקום וע"י כוחות צה"ל באוויר בים וביבשה. אני מדגיש כי אין שינוי במדיניות פיקוד העורף, באם יהיו שינויים – אנחנו נעדכן. עיבינו את מערכי ההגנה וההתקפה בים ובאוויר וביבשה ואנחנו ערוכים בכלל הגזרות. עם זאת, ההגנה אינה הרמטית ויש לפעול בהתאם להנחיות פיקוד העורף״, הדגיש הגרי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

״במרחק של למעלה מ- 1,700 ק"מ מכאן, טייסינו תקפו את מרחב נמל חודידה בתימן. תקפנו את מרחב הנמל בשל היותו נתיב אספקה להעברת אמצעי הלחימה האיראניים מאיראן לתימן והוא מהווה מקור כלכלי משמעותי לטרור החות'י במרחב הנמל תקפנו תשתיות דו שימושיות לטרור ביניהם גם תשתיות אנרגיה״, ציין דובר צה״ל את פרטי המתקפה.

עוד ציין כי ״זו תקיפה מורכבת, מהרחוקות והארוכות ביותר שביצע חיל האוויר הישראלי. היא דרשה תכנון קפדני והיערכות למגוון איומים אפשריים במרחב. תימן היא מדינה גדולה, רק חלק ממנה נשלט על ידי הטרור החות'י. אין לנו כוונה לתקוף את העם התימני – אנחנו פועלים מול הטרור החות'י״.

״בחודשים האחרונים, החות'ים בהכוונת איראן פגעו בעשרות ספינות והסבו נזק לנתיבי הסחר העולמי. הטרור של החות'ים נשלט ומאומן על ידי איראן, והוא טרור שפוגע בחופש השיט, בנמלי האזור, בתעלת סואץ ובמסחר העולמי כולו. הערב, צה"ל תקף לבדו״, הבהיר הגרי בעקבות חרושת השמועות כי בריטניה וארה״ב השתתפו במבצע.

״ישראל מצפה ממדינות העולם הנפגעות מהטרור החות'י בהכוונת איראן לעמוד בחזית אחת מול איום הטרור שהחות'ים מבצעים בהכוונת איראן. זהו אינטרס בין-לאומי משותף. לאורך תשעת החודשים האחרונים, אנחנו מגנים ופועלים מול איומים שונים במספר זירות״, הוסיף.

לסיום אמר: ״כחלק ממאמץ ההגנה, מאות איומים ייורטו והופלו רובם מחוץ לגבולות המדינה. הלוחמים, הטייסים, לוחמי הספינות לצד לוחמי ההגנה האווירית פועלים בחירוף נפש מתחילת המלחמה להגנת המדינה. בתקיפה הערב, המערכה לא תמה. הטרור האיראני ושלוחותיו בכל הגבולות יאתגר אותנו ויחייב אותנו להמשיך להגן ולפעול היכן שנדרש״.

שאלות ותשובות:

ש: דובר צה"ל, מה בעצם השתנה היום אחרי 9 חודשים של כטב"מים של החות'ים לכיוון אילת? האם זה בגלל שהם הלכו על ת"א אז אנחנו תוקפים? האם לא נכון יותר לתקוף את מי שמפעיל אותם – האיראנים – כי המטרה של האיראנים זה שנתעסק עם תימן ולא איתם.

ת: ״אנחנו נמצאים במלחמה רב-זירתית. למעלה מתשעה חודשים, למדינת ישראל שוגרו מאות איומים. רבים מאוד באותה יממה ב-13 באפריל, באותו לילה מאיראן, רבים מאוד מהם. כמעט כל יום יש לנו שיגורים באזור הצפון, אתגר אחר לגמרי, בגלל שזה טווח הרבה יותר קצר. זאת הפעם הראשונה מזה תשעה חודשים שכטב"ם איראני חודר למרחב הישראלי, הורג אזרח ופוצע אנשים. זה אירוע חמור ביותר. לא משנה איפה הוא היה קורה במדינת ישראל, הוא חמור ביותר״.

״התגובה היא תגובה מצטברת על כל מה שקרה בתשעת החודשים ועם מסר לכל המדינות במרחב, לכל המדינות במרחב, לכל האויבים שלנו, לכל מי שמסכן אותנו, שמדינת ישראל תדע לפעול רחוק כשם המבצע הזה, "יד ארוכה", תדע לפעול רחוק ולפגוע במי שמאיים עליה״, אמר לסיום.

צילום: דובר צה״ל

Back to top button