מבזקיםפוליטי / מדיני

נתניהו: "הנמל שתקפנו בתימן אינו תמים, מי שיפגע בנו ישלם מחיר כבד"

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב (שבת) הצהרה לתקשורת לאחר המתקפה בחודיידה, תימן. ״אזרחי ישראל, שבוע טוב. מתחילת המלחמה, הבהרתי שישראל תפגע בכל מי שיפגע בנו. ולכן, מוקדם יותר היום, כינסתי את הקבינט המדיני-ביטחוני״, אמר נתניהו.

״ביקשתי ממנו שיתמוך בהחלטה שהבאתי לתקוף את יעדי החות׳ים בתימן. הנמל שתקפנו אינו נמל תמים. הוא שימש למטרות צבאיות, הוא שימש כנקודת כניסה לנשק קטלני שסופק לחות׳ים על ידי איראן. הם השתמשו בנשק הזה כדי לתקוף את ישראל, לתקוף את מדינות האזור, לתקוף נתיב שייט בינלאומי, נתיב שייט מהחשובים בעולם״, הוסיף.

עוד אמר: ״אני מברך את צה׳׳ל ואת חיל האוויר על פעולה נחושה, מדויקת ומוצלחת. הפעולה הזאת פגעה במטרות במרחק 1,800 ק׳׳מ מגבולותינו. היא מבהירה לאויבינו שאין מקום שהזרוע הארוכה של מדינת ישראל לא תגיע אליו. התקיפה באה בתגובה ישירה למתקפת המל׳׳ט בה נהרג אזרח ישראלי ונפצעו אזרחים נוספים, היא גם באה בהמשך לתוקפנות החות׳ים נגד מדינת ישראל מאז תחילת המלחמה״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

״במשך שמונת החודשים האחרונים, החות'ים שיגרו מאות טילים בליסטיים, טילי שיוט ומל׳׳טים נגד ישראל. כל זה יורט בהצלחה ע׳׳י מערכות ההגנה הישראליות, בסיוע ידידתנו ארצות הברית וגם בסיוע מדינות נוספות. אני מבקש להודות להן״, הוסיף נתניהו.

״כמו חמאס וחיזבאללה, החות׳ים הם חלק בלתי נפרד מציר הרשע של איראן. ציר זה פועל לא רק נגד ישראל, הוא מאיים על שלום העולם כולו. ישראל מצפה מהקהילה הבינלאומית להגביר את מאמציה נגד איראן וגרורותיה, כדי לבלום את תוקפנותה של איראן, וכדי להגן על חופש השייט הבינלאומי״, ציין.

לסיום אמר: ״כל מי שמבקש לראות מזרח תיכון יציב ובטוח צריך להתייצב נגד ציר הרשע של איראן, ולתמוך במאבקה של ישראל נגד איראן וגרורותיה: הן בתימן, הן בעזה, הן בלבנון, בכל מקום. ולסיום, יש לי מסר לאויבי ישראל: אל תטעו בנו. נגן על עצמנו בכל דרך, ובכל חזית. כל מי שיפגע בנו ישלם מחיר כבד מאוד על תוקפנותו״.

צילום: יוסי כהן / לע״מ

Back to top button