מבזקיםפוליטי / מדיני

סמוטריץ': הטלת סנקציות על נבחר ציבור – פגיעה בריבונות הישראלית

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ בתגובה לדיווחים על כך שהבית הלבן שוקל הטלת סנקציות נגדו בשל פעילותו לחיזוק ההתיישבות ביהודה ושומרון: "ברמה האישית אינני שונה מרעות בן חיים או מכל מתיישב אחר שעליו הוטלו סנקציות אמריקאיות דרקוניות ולא דמוקרטיות. מדובר בהחלטה אומללה שנובעת מצרכים פוליטיים פנימיים של מי שמתיימרים להנהיג את הדמוקרטיה הגדולה בעולם ופועלים בכלים אנטי דמוקרטיים מובהקים מול שותפה אמיצה שהיא הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון."

"אני אוהב את עמי ואת ארצי וגאה על הזכות והחובה שנפלו בחלקי לשרת אותם, לחזק את אחיזתנו בחבלי המולדת ביהודה ושומרון ולמנוע הקמת מדינת טרור שתסכן את קיומה של מדינת ישראל, ומוכן לשלם כל מחיר על כך. מול מסירות הנפש של מאות אלפי לוחמי צה"ל בסדיר ובמילואים שמשליכים חייהם מנגד למען קיומה וביטחונה של ישראל, מול גבורת הוריהם ונחישות משפחותיהם ומול האמונה שהעם הגדול הזה מפגין מאז החלה המלחמה, הסנקציות האמריקאיות והאירופאיות הן צל עובר ואבק פורח."

"ברמה הלאומית, הטלת סנקציות על נבחר ציבור ושר בכיר בממשלה בשל פעילותו הממלכתית והדמוקרטית, בסמכות וברשות ובשליחות בוחריו, מהווה פגיעה אנושה בריבונות הישראלית וביחסים בין המדינות ויהיו לכך השלכות קשות בתחומים רבים. שוחחתי על כך עם ראש הממשלה והדברים יובהרו בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

סמוטריץ' הוסיף: "מדינת ישראל לא תוכל לעבור על כך לסדר היום, לא מול ידידתנו הגדולה ולא מול הרשות הפלשתינית שמחוללת את האירוע הזה כחלק מהמאבק המשפטי והבינלאומי שהיא מנהלת נגד מדינת ישראל. עם ישראל חי ובעזרת השם ינצח."

יו"ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳
ארכיון. צילום: דוברות שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳

Back to top button