מבזקיםפוליטי / מדיני

אושר: עדיפות במעונות סטודנטים לחיילים, מפונים ובני משפחות חטופים

ועדת החינוך, התרבות והספורט, בראשות ח"כ יוסף טייב (ש"ס), אישרה היום (ראשון) פה אחד לקריאה שניה ושלישית, את הצעת חוק מתן עדיפות לחיילים ולמשרתי מילואים בזכאות למעונות סטודנטים (הוראת שעה – חרבות ברזל), התשפ"ד-2024.

הצעת החוק של חברי הכנסת משה פסל וששון גואטה, מבקשת לקבוע בהוראת שעה כי בשנות הלימודים התשפ"ה והתשפ"ו, במוסדות להשכלה גבוהה, הכשרה מקצועית, ושאר המוסדות שנכללים תחת חוק זכויות הסטודנט, תינתן עדיפות בזכאות לדיור במעונות סטודנטים, למי ששירתו כלוחמים בשירות סדיר או כלוחמים בשירות מילואים מעל 30 ימים במלחמת חרבות ברזל (או אם שירתו תקופה קצרה יותר בשל פציעה), וזאת במטרה להוקיר את תרומתם ולסייע להם להשתלב בחברה האזרחית בהצלחה.

כיום מתן עדיפות לפי קריטריון זה נתון לשיקול דעת המוסדות ואיננו חובה. במהלך הדיונים בוועדה נוספו לרשימת הזכאים גם מפונים, ובלבד שלא שבו לביתם עד חצי שנה לפני תחילת שנת הלימודים. רגע לפני ההצבעה הוסיפו חברי הכנסת להצעת החוק גם את החטופים ששוחררו או בני משפחה של חטופים (קרבה ראשונה) וכן את בנות זוגם של משרתי המילואים הלוחמים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהצעת החוק נקבע כי 25-30 אחוז מהמיטות בכל מוסד אקדמי יוקצו עבור כל האוכלוסיות שהוזכרו לעיל. עם ההצבעה הודה יו"ר הוועדה ח"כ טייב למוסדות ההשכלה הגבוהה ש"עשו מעל ומעבר עבור המילואימניקים מאז השבעה באוקטובר" ובירך את שיתוף הפעולה בין הקואליציה לאופוזיציה שהביא לאישור הצעת החוק פה אחד. יוזם הצעת החוק ח"כ משה פסל: "זאת דוגמא לוועדה שיודעת לעשות את הדברים כמו שצריך."

בעד הצעת החוק הצביעו חברי הכנסת יוסף טייב, משה פסל, סימון דוידסון, משה טור פז, מיכל וולדיגר ואביחי בוארון והיא צפויה להגיע להצבעה במליאת הכנסת במהלך השבוע הקרוב.

ועדת החינוך, התרבות והספורט
צילום: דוברות הכנסת

Back to top button