חדשות הארץמבזקים

שב”כ סיכל פיגוע שתכננה חוליית סטודנטים בהכוונת חמאס בתורכיה

בפעילות משותפת של שב"כ, צה"ל ויחידת הגדעונים של המשטרה, סוכלה חוליית טרור המורכבת מסטודנטים החברים בתא של החמאס באוניברסיטת ביר-זית, המוכר כ"כתלה איסלאמיה", כך הותר לפרסום היום (ראשון). בפעילות מבצעית נעצרו, על ידי לוחמי יחידה 33 הגדעונים, חברי החולייה שתכננו לממש פיגוע משמעותי.

נגד פעילים אלה התגבש חשד לפיו פעלו בשליחות מפקדת החמאס בתורכיה, במטרה לספק תשתית לפעילות חמאס צבאית כנגד ישראלים. חקירת החשודים בשב"כ העלתה כי חברי החולייה עסקו בהיערכות מעשית למימוש פיגוע משמעותי וכן בסדרה של פעולות להעברת כספי חמאס לפעילים בשטח, כל זאת בהכוונתם של בכירים ממפקדת החמאס בתורכיה.

במסגרת החקירה בשב"כ עלה כי מי שנחשד כראש החולייה, מחמוד אנג'אץ, תושב חרבתא בני חארת' מכפרי בנימין, גייס חוליה צבאית של פעילי כתלה מאוניברסיטת ביר-זית שברמאללה וניצל את קשריו של בראא רומאנה, פעיל כתלה באוניברסיטת אבו-דיס, תושב אל בירה ברמאללה, למול המפקדה בתורכיה לטובת קבלת מימון לרכישת נשק ומימוש הפיגוע.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במסגרת החקירה כלל חברי החולייה שהיו מיועדים לממש את הפיגוע נעצרו על ידי לוחמי יחידה 33 הגדעונים. כמו כן, הוסגר נשק מסוג M16 והוחרמו עשרות אלפי דולרים שהתקבלו ממפקדת החמאס בתורכיה. חומרי החקירה הועברו לבחינת התביעה הצבאית, לשם הגשת כתבי אישום.

בשבועות האחרונים מבוצעים מעצרים רבים של פעילי תאי חמאס במוסדות להשכלה גבוהה באיו"ש, במטרה להמשיך ולסכל את פעילות החמאס התשתיתית בשטחי יהודה ושומרון אותה מכווינים גורמי המפקדה של חמאס בתורכיה. שירות הביטחון הכללי ימשיך לפעול ביתר שאת לסיכול כל ניסיון של גורמי טרור בחוץ לקדם פעילות טרור נגד מדינת ישראל, אזרחיה ותושביה ולמצות את הדין עם המעורבים בפעולות מעין אלה.

סיכול טרור
צילום: תקשורת שב״כ

Back to top button