חדשות הארץמבזקים

ביידן פורש מהמירוץ לנשיאות: ״מתמקד בחובותיי כנשיא עד לסוף כוהנתי״

נשיא ארה״ב ג׳ו ביידן הודיע הערב (ראשון) כי הוא פורש מהמירוץ לנשיאות. במכתב שפרסם ברשתות החברתיות, הבהיר ביידן את החלטתו. ״חבריי האמריקאים, במהלך שלוש וחצי השנים האחרונות, התקדמנו מאוד כאומה. כיום, לאמריקה יש את הכלכלה החזקה בעולם״.

לאחר מכן הוסיף: ״עשינו השקעות היסטוריות בבנייה מחדש של האומה שלנו, בהורדת עלויות תרופות מרשם לקשישים, ובהרחבת שירותי בריאות במחיר סביר למספר שיא של אמריקאים. סיפקנו עזרה קריטית למיליון חיילים משוחררים שנחשפו לחומרים רעילים״.

עוד ציין כי ״העברנו את חוק בטיחות הנשק הראשון מזה 30 שנה, מינינו את האישה האפרו-אמריקאית הראשונה לבית המשפט העליון והעברנו את חקיקת האקלים המשמעותית ביותר בהיסטוריה של העולם. אמריקה מעולם לא הייתה במצב טוב יותר להוביל מאשר אנחנו היום״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

״אני יודע שכל זה לא היה יכול להיעשות בלעדיכם, העם האמריקאי. יחד, התגברנו על מגיפה של פעם במאה ועל המשבר הכלכלי החמור ביותר מאז השפל הגדול. הגנו על הדמוקרטיה שלנו ושמרנו עליה. החיינו וחיזקנו את הבריתות שלנו ברחבי העולם. זה היה הכבוד הגדול בחיי לשמש כנשיא שלכם. ולמרות שהייתה לי כוונה להיבחר מחדש, אני מאמין שזה לטובת המפלגה שלי ושל המדינה להתפטר ולהתמקד אך ורק במילוי תפקידי כנשיא למשך שארית כהונתי״, הבהיר ביידן.

עוד כתב ביידן כי ״אדבר עם האומה בהמשך השבוע בפירוט רב יותר על החלטתי. לעת עתה, הרשו לי להביע את תודתי העמוקה לכל אלה שעבדו כל כך קשה כדי לראות אותי נבחר שוב. אני רוצה להודות לסגנית הנשיא קמאלה האריס על היותה שותפה יוצא דופן בעבודה זו, ותנו לי להביע את הערכתי הלבבית לעם האמריקני על האמון שנתתם בי״.

לסיום כתב: ״אני מאמין היום במה שתמיד האמנתי בו: אין שום דבר שאמריקה לא יכולה לעשות – כשאנחנו עושים את זה ביחד. אנחנו רק צריכים לזכור שאנחנו ארצות הברית של אמריקה״.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
ארכיון. צילום: הבית הלבן

Back to top button