מבזקיםפוליטי / מדיני

הנשיא ייצג את ישראל בטקס פתיחת המשחקים האולימפיים לשנת 2024

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל ימריאו ביום רביעי הקרוב לאיטליה ולצרפת, שם יקיים פגישות מדיניות.

במסגרת ביקורו צפוי הנשיא לקיים פגישות מדיניות עם נשיא צרפת, נשיא איטליה, ראש ממשלת איטליה, ראש ממשלת הולנד, נשיא פראגוואי ומנהיגים נוספים הפוקדים את טקס הפתיחה- איתם ידון באתגרים הביטחוניים של ישראל ובצורך הדחוף בהחזרת החטופים והחטופות לביתם

בנוסף ייצג הנשיא את מדינת ישראל בטקס פתיחת המשחקים האולימפיים לשנת 2024, ויברך את המשלחת הישראלית עם פתיחת התחרות יחד עם שר התרבות והספורט מיקי זוהר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ביום רביעי יבקר הנשיא בכפר האולימפי ויקבע מזוזה במבנה הישראלי, שם יציין יחד עם המשלחת הישראלית למשחקים, הוועד האולימפי והמשפחות השכולות 52 שנים לרצח י"א חללי מינכן. באותו הערב יצפה הנשיא גם במשחקה של נבחרת ישראל בכדורגל מול נבחרת מאלי, באצטדיון פארק דה פרינס.

ביום חמישי יבקר הנשיא ברומא, איטליה, שם יפגש עם נשיא איטליה סרג'ו מטרלה, עם ראש הממשלה ג'ורג'ה מלוני ועם שר החוץ אנטוניו טאיאני. לאחר מכן ישוב לפריז, וישתתף בקבלת פנים שיקיים נשיא צרפת, עמנואל מקרון, לכבודם של ראשי המדינות, שיגיעו לפתיחת המשחקים האולימפיים.

למחרת, יום שישי, יפגש הנשיא עם חברי הקהילה היהודית שבצרפת. לאחר מכן יקיים פגישה מדינית עם נשיא צרפת עמנואל מקרון ובהמשך ישתתפו הנשיא ורעייתו בטקס פתיחת המשחקים האולימפיים לשנת 2024 על נהר הסיין. כדי להקפיד על קדושת השבת יצעדו הנשיא ורעייתו חזרה מטקס הפתיחה.

נשיא המדינה יצחק הרצוג: ״אנחנו בעיצומה של מלחמה קשה וכואבת – שמשתקפת גם בזירה הבינלאומית. דווקא בעת הזאת חשוב שמדינת ישראל תופיע במלוא עוזה וכוחה בכל במה עולמית, ובמיוחד בבמה חשובה כמו האולימפיאדה. ההתעקשות שלנו להרים ראש, מתוך הכאב ונגד הטרור והשנאה, לעמוד על זכותנו – ככל עם ריבוני – להשתתף במשחקים ולעשות זאת בפרופיל גבוה, בכבוד ובגאווה גדולה – היא ביטוי של הרוח הישראלית האיתנה והמרגשת."

הנשיא הוסיף כי "גם ברגעים האלה, המרגשים ומלאי התקווה, אנחנו חושבים כל שניה על החטופים ומשפחותיהם. זו המטרה והחובה העליונה שלנו כמדינה – לא לשכוח לרגע ולפעול כל העת לשחרורם, בארץ ובחו"ל. אני יוצא לביקור המדיני הזה כשהמשימה הזאת לנגד עיניי, ואני יודע שככה גם הספורטאים שלנו מרגישים. יש לנו משלחת נהדרת עם פוטנציאל עצום, ומאחוריה יש עם שלם שמחבק, תומך ומעודד. כולנו מקווים שנראה את הדגל הישראלי מונף כמה שיותר פעמים, ויודעים שמבחינתנו הם כבר מנצחים.״

ארכיון. צילום: עמוס בן גרשום, לע״מ

Back to top button