צרכנות

נזקים לריהוט ? ככה תפעלו נכון

ריהוט המיועד לבית או למשרד שלנו בעסק אינו אמור להיות רק נוח ופונקציונלי, אלא גם לבטא את האישיות והסגנון האישי שלנו, כאשר לא פעם אנחנו נקשרים לריהוט אהוב גם באופן רגשי.

עם זאת, הריהוט עלול להיות מסופק ע"י היצרן, או המשווק, עם פגמי ייצור, פגמים מהליך ההובלה, או לחילופין להינזק מנזקי מים או נזקי אש.

במקרים כאלה, חשוב לדעת כיצד לפעול בצורה הנכונה על מנת לשקם את הריהוט במהירות ובמקצועיות הנדרשת ו/או לקבל את הפיצוי המגיע לכם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

פגמי ייצור

כאשר ריהוט חדש מגיע אלינו עם פגמי ייצור, יש לפעול במהירות תוך הפעלת גישה מקצועית ופחות אמוציונלית. כל זאת על מנת להבטיח שתוכלו לקבל תיקון ו/או החלפה מהיצרן/המשווק.

טיפים חשובים:

  1. צילום ותיעוד: צלמו את הפגמים בריהוט מכל זווית אפשרית. תיעוד מקיף עד כמה שניתן חשוב על מנת להוכיח את מצב הריהוט בעת קבלתו. חשיבות מכרעת הנה מהירות התגובה מרגע הגיעו אליכם, ועל כן יש לפעול במהירות האפשרית.
  2. שמירת מפרט הריהוט במעמד ההזמנה וחשבוניות להוכחת הרכישה: שמרו על כל והמסמכים הקשורים לרכישת הריהוט. זה כולל קבלות, הזמנת משלוח, וכל תקשורת עם המוכר או היצרן. כיום יש גם חשיבות לצילומי הודעות sms/ Whatsapp, ולא פעם הם מהווים ראייה בבית המשפט.
  3. פניה למומחה לקבלת חוות דעת מקצועית: במקרים מסוימים, הטיעונים והתיעודים שלכם לא יספיקו ויתכן שתאלצו לפנות למומחה בתחום הריהוט לקבלת חוות דעת משפטית , על מנת להוכיח את פגמי הייצור. מהנדס טקסטיל, יכול לספק חוות דעת מפורטת שתסייע לכם בקבלת הפיצוי המבוקש.

ברוב רובם של המקרים, לאחר שנוכחו לדעת כי נעשתה פנייה למהנדס מומחה בתחום, המוכרים מקצרים את הליך הפיצוי ואף מגיעים להסדר שמספק את הלקוח.

נזקי מים ואש

נזקי מים ואש הם מהנזקים הנפוצים ביותר לריהוט, והם יכולים להיגרם כתוצאה מנזק בלתי צפוי, פתאומי או מתמשך, כגון: הצפה, לחות גבוהה, הופעת טחב ועובש, נזקי אש ועשן ועוד.

הנה שתי המלצות עיקריות שעליכם לנקוט במקרה של נזקי מים ואש:

  1. הרחקת הריהוט ממוקד הנזק (הרטיבות או הפיח): ברגע שאתם מזהים נזק מים, חשוב להרחיק את הריהוט מהאזור הרטוב ולהעבירו למקום יבש ככל האפשר. במקרה של אירוע שריפה בו מעורבים פיח ועשן, הרחקת רהיטים תסייע במניעת נזקים מצטברים על גבי הריהוט כגון כתמים וריחות לא נעימים.
  2. פניה לגורמי הביטוח, במידה וקיימים: אם יש לכם ביטוח דירה או עסק הכולל כיסוי לנזקי מים ואש, פנו בהקדם לחברת הביטוח שלכם והגישו תביעה. ודאו שאתם מספקים את מירב המידע הדרוש, לרבות תמונות וסרטונים לתיעוד הנזק. במקרים אלו חוות דעת מקצועית הכוללת את ההיקף הכספי של הנזק יכולה לסייע ליישב את התביעה במהירות האפשרית ולמזער בכך את העוגמת נפש שנגרמת במקרים מסוג זה בכל מקרה.

סיכום:

כאשר ריהוט הבית או העסק ניזוק, חשוב לפעול במהירות ובמקצועיות.

תיעוד הנזקים, פניה למומחים וקבלת חוות דעת מקצועית הם הצעדים החשובים ביותר להשגת הפיצוי המירבי לשיקום הריהוט, או לחילופין לפיצוי כספי המאפשר רכישת ריהוט חדש.

במקרים של פגמי ייצור, ייתכן ותזדקקו לפנות למהנדס טקסטיל או למומחה בתחום לקבלת חוות דעת מקצועית שתסייע בהוכחת הפגמים.

בנוסף, בנזקי מים ונזקי אש, מומלץ במרבית המקרים לפנות אל שמאי נזקי רכוש פרטי מטעמכם, לצורך קבלת הערכה מקצועית ועצמאית.

על ידי נקיטת פעולות אלו תוכלו להבטיח שהריהוט שלכם יחזור למצבו המקורי בהקדם, ושתקבלו את הפיצוי המגיע לכם מחברת הביטוח או מהיצרן.

חוות דעת מומחה – יכולה להיות מכרעת בתהליך זה.

 

מאת: אהרונוב  ( קיבי )   עקיבא – מהנדס טקסטיל מומחה בתי משפט.

כותב חוות דעת משפטיות לטקסטיל,

רהיטים, פרקטים, עץ.

Back to top button