מבזקיםפוליטי / מדיני

יאיר גולן: לא היה נשיא ציוני כביידן וזכה למופת של כפיות טובה

יו"ר הדמוקרטים, יאיר גולן, אמר בשייבת הסיעה הבוקר (שני): "בראשית דברי אני רוצה להודות לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן על התמיכה המוחלטת בישראל לאורך כל כהונתו, ובמיוחד מאז השבעה באוקטובר שנה שעברה. הנשיא, בתגובתו המהירה וההחלטית, מנע התרחבות המלחמה לזירות נוספות, הגן על ישראל בזירה המדינית העולמית, אפשר את אורך הנשימה של צה"ל, והגן פיזית על ישראל מהתקפות ח'ותיות ואיראניות לאורך חודשי המלחמה הארוכים."

גולן ציין: "לא היה נשיא ציוני כביידן, ולא היה נשיא אמריקאי בעבר, שזכה לייחס גס, בוטה וחסר אחריות מצד ממשלת ישראל והעומד בראשה, כמו הנשיא ביידן – ייחס שהוא מופת של כפיות טובה, אפס הבנה מדינית, וחוסר אחריות לאומית."

בנוגע למסע נתניהו לוושינגטון אמר: "המסע הזה הוא לא יותר ממסע ראווה ריק מתוכן, נעדר מטרות ממשיות, שכל כולו מיוחד לצורכי פנים, ודבר אין לו עם יחסי ישראל עם בת בריתה החשובה ביותר. החל מכנף ציון הנושא את הבושה מעבר לאטלנטי, ועד אחרונת הפגישות המתוכננות לראש הממשלה, הכל בלי יוצא מן הכלל, מסע יחסי ציבור מיותר, בזבזני, ראוותני, ומושחת."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

גולן הדגיש: "כל עוד החטופים נמקים בעזה, כל עוד אין מענה לתושבי הצפון, כל עוד ישראל חשופה להתקפות חוזרות ונשנות מכל עבר, וכל עוד הלחימה בעזה היא התבוססות חסרת תוחלת בחול עזתי סמיך וטובעני, ראש הממשלה צריך להיות כאן. כאן, איפה שהבעיות האמתיות קיימות, כאן, היכן שאזרחים טובים מופקרים לגורלם, כאן היכן שביזת הקופה הציבורית נמשכת, וכאן, היכן שאנשים חסרי אחריות, בעלי תפיסת עולם קנאית וקיצונית, עוסקים בכל רגע נתון בהבערת המזרח התיכון על כל יושביו במין חדווה חולנית."

עוד הוא הוסיף: "יש דרך להיחלץ מהמצוקה הנוראה בה נמצאת ישראל. יש דרך והיא פשוטה וקשה. עסקת חטופים עכשיו. הפסקת אש עכשיו, ולו לתקופה מוגבלת בדרום. הפסקת אש עכשיו, ולו לתקופה מוגבלת בצפון. בחירות מהירות, עכשיו, או מה שיותר מהר, ובחסות ההכרעה הפוליטית ההכרחית, ובגלל שידיים אחריות מוכנות ונכונות לתפוס את ההגה, יחל מבצע חדש – מבצע שיקום ישראל: שיקום, ערכי, שיקום רגשי, שיקום פיזי וכל אלה, בלי יוצא מן הכלל, הם הדבר הנחוץ והנכון ביותר לישראל."

יו"ר הדמוקרטים יאיר גולן
צילום: אלעד מלכה

Back to top button