כלכלהמבזקים

משרד האנרגיה והתשתיות מאשר: ״דרקון״ – תגלית גז טבעי ראשונה

הממונה על ענייני הנפט במשרד האנרגיה והתשתיות הודיע לחברת אנרג'יאן על אישור תגלית בגין מאגר גז טבעי קטן המוערך על ידי החברה בכ 3-5 BCM, חלק מקבוצת מאגרים המכונה "דרקון״. בנוסף, הוענק היום (שני) לאנרג'יאן שטר החזקה עבור חזקת "קטלן", קבוצת מאגרים נוספת שקיבלה אישור לתגלית בשנה שעברה.

שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן: "למקורות האנרגיה של ישראל יש חשיבות כלכלית ומדינית רבה, ולכן אני מברך על אישור תגלית הגז "דרקון" ועל העברת שטר החזקה על מאגרי "קטלן". מאגרים אלו יאפשרו לנו להגביר תפוקת הגז הטבעי, יחד עם הגדלת היצוא למדינות האזור ולאירופה״.

״הרצון של מדינות אירופה לגוון את מקורות האנרגיה בעקבות המלחמה באוקראינה מייצר חלון הזדמנויות ליצוא גז, שיחזק את מעמדנו הכלכלי והמדיני. מאגרי הגז הטבעי של ישראל מהווים נכס אסטרטגי משמעותי, מגדילים את הכנסות המדינה, ומורידים את יוקר המחיה לטובת כל אזרחי ישראל״, הוסיף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מאגרי הגז הטבעי "דרקון" מצטרפים למאגרי הגז הטבעי הקיימים במים הכלכליים של מדינת ישראל, ובכך מחזקים עוד יותר את מעמדה של מדינת ישראל כמעצמה אנרגטית. אני רוצה גם לברך על הענקת שטר החזקה למאגרי "קטלן" ועל ההרחבה הצפויה של היצע הגז הטבעי למדינת ישראל.

מדובר בבשורות משמעותיות למשק האנרגיה והכלכלה הישראלית כולה, ואני מתחייב לפעול לניצול מיטבי של משאבי גז טבעי זה לטובת כלל אזרחי ישראל, שכן קיים פוטנציאל רב לתגליות נוספות במימי הים התיכון, שיניבו הכנסות רבות לטובת כלל האזרחים, יסייעו בהפחתת יוקר המחיה ויחזקו את מעמדה של מדינת ישראל כמעצמת אנרגיה".

הממונה על הנפט במשרד האנרגיה והתשתיות, חן בר-יוסף, אישר היום לחברת אנרג'יאן תגלית גז טבעי ברישיון 31, זאת לאחר בחינה טכנו כלכלית ועל פי חוק הנפט. הבקשה לתגלית הוגשה לאחר שהתגלה גז טבעי במאגר "הרמס", המהווה חלק מקבוצת מאגרי "דרקון". ההערכה היא כי במאגר כ 3-5 BCM של גז טבעי, על פי הערכות החברה.

מדובר בתגלית השנייה שמאושרת עבור החברה, בהמשך לקידוחים שביצעה במסגרת רישיונות החיפוש שניתנו לה בהליך התחרותי הראשון. במהלך 2023 קיבלה החברה תעודת תגלית בגין מאגרי הגז הטבעי "קטלן". בשנים הקרובות צפויים קידוחי חיפוש במאגרים פוטנציאליים נוספים. בימים אלו מצוי המשרד בתהליך של הערכת העתודות המצויות במאגר.

בנוסף, העניק היום הממונה על ענייני הנפט במשרד לחברת אנרג'יאן את שטר החזקה עבור מאגרי "קטלן", אשר כזכור הוכרו כתגלית במאי 2023. מאגרי "קטלן" מצויים במרחב שבין שתי חזקות קיימות של החברה – "כריש" ו"תנין".

החזקה מחליפה את רישיון 12 וצפויה לעמוד בתוקפה למשך 30 שנה, עם אפשרות להארכה ב-20 שנה נוספות, במהלכן מחויבת החברה לפעול להפקת הגז הטבעי מהמאגרים. פיתוח מאגרי "קטלן" צפוי בשנים הקרובות והם צפויים להתחבר לפלטפורמת ההפקה הקיימת של מאגרי "כריש" (FPSO). הצוות המקצועי במשרד האנרגיה והתשתיות צפוי להשלים בחודשים הקרובים את תיקוף הערכותיו בנוגע לכמות הגז הטבעי הקיימת במאגרים אלו.

מנכ״ל אנרג׳יאן ישראל, שאול צמח: "אישור התגלית במאגר "דרקון", שמצטרף למאגרי "כריש", "תנין" ו"קטלן", הינו תוצאה של חיפושי גז טבעי שביצעה אנרג׳יאן, החברה היחידה שערכה חיפושי גז טבעי במים הכלכליים של ישראל בעשור האחרון. אנרג׳יאן פעלה ופועלת מתוך מחוייבות מתמשכת לקידום משק האנרגיה בישראל, כולל השקעה בפיתוחם של מאגרים קטנים, לטובת חיזוק הביטחון האנרגטי והתחרותיות במשק".

שר האנרגיה והתשתיות - אלי כהן - מנכ"ל אנרג'יאן ישראל - שאול צמח
שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן ומנכ"ל אנרג'יאן ישראל, שאול צמח. צילום: משרד האנרגיה והתשתיות.

Back to top button