מבזקיםפוליטי / מדיני

אושר בקריאה ראשונה: פעילות אונר״א תיאסר בישראל

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק להפסקת פעילות אונר״א של חבר הכנסת בועז ביסמוט וקבוצת חברי כנסת, אליה הוצמדה הצעה של חברת הכנסת שרן השכל. 58 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול תשעה מתנגדים, והיא תוחזר לדיון בוועדת החוץ והביטחון.

מוצע לקבוע כי אונר״א לא תפעיל כל נציגות, לא תספק כל שירות ולא תקיים כל פעילות בשטחה הריבוני של מדינת ישראל.

חבר הכנסת בועז ביסמוט, יוזם ההצעה: "עובדי אונר"א פעלו יד ביד עם החמאס בטבח האכזרי שהתרחש באותה שבת שחורה. מחבלי אונר"א רצחו, אנסו וחטפו ישראלים וסייעו בשינוע כלי הרצח. אונר"א הוקמה בשנת 1949 על מנת לספק פתרון לבעיית הפליטים הפלסטיניים אבל כל מה שהיא עושה מתחילת דרכה זה רק להנציח את הפליטות, ולא לשקם את הפליט. את המשאבים העצומים שהועמדו לרשותה היא ניצלה לפעילות טרור נגד ישראל".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חברת הכנסת שרן השכל: "כשהבנתי שאונר"א היא למעשה אבן היסוד של הסכסוך הערבי כאן בארץ ישראל – הבנתי כבר אז שהיה צריך שינוי. אונר"א מנציחה את מעמד הפליטות ומעניקה אותו בירושה. ולמה? כי זה עסק מאוד רווחי. כל אחד בעולם היה רוצה שיממנו לו את הדירה ומערכת הביוב״

עוד הוסיפה: ״מערכת החינוך שלהם מחנכת את הילדים לאסלאם רדיקאלי וגזענות. הקונספציה מתחילה כאן בישראל, באונר"א. אנו צריכים להבין שחייבים למצוא ארגון מקביל ואפשרות אחרת, ויש לומר זאת באופן ברור ומוחלט לקהילה הבינלאומית".

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "משהוכח למדינת ישראל כי סוכנות הסעד והתעסוקה של האו״ם לפליטי פלסטין במזרח הקרוב (אונר"א) ועובדיה משתתפים ומעורבים בפעילות טרור נגד ישראל, מוצע לקבוע כי ישראל תפעל להפסקת כל פעילות של הסוכנות בשטחה".

ישיבת מליאת הכנסת
צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
ישיבת מליאת הכנסת
צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

Back to top button