מבזקיםפוליטי / מדיני

הצעת חוק ״תקיפת לוחם כליאה״ עברה בקריאה ראשונה

מליאת הכנסת אישרה היום (שני) בקריאה ראשונה את הצעת החוק של ח״כ צביקה פוגל, שתחמיר את הענישה של מי שיתקוף לוחם כליאה, בדומה לענישה של תקיפת שוטר. כיום, העונשים הקבועים בחוק בגין תקיפה או הפרעה לשוטר במילוי תפקידו הם: תקיפת שוטר: עד 3 שנות מאסר, תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות: עד 5 שנות מאסר, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו: עד 3 שנות מאסר והפרעה לשוטר בנסיבות מחמירות עד 5 שנות מאסר.

הצעת החוק מבקשת להחיל עבירות ועונשים זהים לאלו הקבועים כיום ביחס לתקיפה והפרעה לשוטרים, על תקיפה והפרעה ללוחמי כליאה. שגרת יומם של הסוהרים כוללת התמודדות עם אירועי אלימות ואיומים כלפיהם, נוכח הממשק היומיומי שלהם עם אוכלוסייה עבריינית וחבלנית כולל עצורים ואסירים, המתנהלים ומגיבים לעיתים באופן בלתי צפוי. בשל כך, ראוי להשוות את התייחסות הדין הפלילי לשתי הקבוצות.

ח״כ צביקה פוגל, יו״ר הוועדה לביטחון לאומי: "לוחמי הכליאה מתמודדים עם סכנות יומיומיות. זו מציאות שאסור לנו להתעלם ממנה. אנחנו נגבה אותם ונקנה להם ביטחון בביצוע משימותיהם״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר אמר: ״לוחמי הכליאה פועלים ללא הרף מול המחבלים ואירגוני הפשיעה בבתי הכלא, הצעת החוק של חברי ח״כ צביקה פוגל, שעברה בקריאה ראשונה תייצר ענישה קשה יותר נגדם – כך ראוי ונכון. נציגי עוצמה יהודית בכנסת ימשיכו לתת גיבוי ללוחמי הכליאה, להחמיר את תנאי המחבלים בבתי הכלא ולהפסיק את הקייטנות״.

מליאת הכנסת - כנסת ישראל
צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ׳

Back to top button