מבזקיםמשפטי/פלילי

המשטרה נגד חדשות 13: "פרסום כוזב תוך הפרת האתיקה העיתונאית"

הערב (שני) שודרה במהדורה המרכזית של ערוץ 13 כתבה של העיתונאי יוסי אלי בנושא מעשה תקיפה נגד בית עסק ברובע הארמני בירושלים שבה נטען כי ״עד עכשיו לא הצליחה המשטרה לזהות את החשודים במעשים״, והוסיף ״מרגישים שהמשטרה איבדה עניין ולא מסוגלת או לא רוצה להתמודד עם הפורעים היהודים״.

אלא שכעת משטרת ישראל אומרת כי מדובר בדיווח שקרי תוך ״הפרה בוטה של האתיקה העיתונאית, שכן אם היה פונה לתגובה כמתבקש לפני שמעביר ביקורת, או היה רק טורח לקרוא הודעת דוברות של המשטרה שהופצה רק אתמול בנושא, היה הכתב חוסך את השקר הגס מציבור צופי הערוץ״.

בניגוד לפרסום, המשטרה הבהירה כי היא רואה בחומרה רבה מקרי אלימות ומעשי תקיפה נגד נוצרים ובכלל, ובפרט על רקע שנאה. בשנה האחרונה, כולל בחודשים האחרונים עצרה המשטרה עשרות חשודים במעשים מעין אלו, כשחלק ניכר מהמעשים המשטרה חשפה בפעילות יזומה, הוסיפו במשטרה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הבהירו כי החשוד שנעצר בעקבות ריסוס גז הפלפל לחנות, נעצר עוד באותו הערב זמן קצר לאחר המעשה וכאמור מעצרו הוארך בבית המשפט, זאת בניגוד לפרסום בערוץ 13.

ממשטרת ישראל נמסר: ״אנו מצפים מהנהלת הערוץ לערוך בדק בית ולפרסם הבהרה בנושא בעקבות הפרסום שכלל מידע כוזב, ולהקפיד על האתיקה העיתונאית המחייבת בקשת תגובה לפני ביקורת. נמשיך לפעול בכל הכלים שברשותנו נגד מעשי שנאה ואלימות נגד נוצרים וכל אחד אחר, בעיר העתיקה ובכל מקום אחר״.

ניידת משטרה - לילה - זירת אירוע
אילוסטרציה. צילום: דוברות המשטרה

Back to top button