בריאותמבזקים

שר הבריאות: ״מדובר בבשורה היסטורית לכל אזרח במדינת ישראל״

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק ניוד מידע רפואי, של חברי הכנסת יונתן מישרקי, רון כץ, אחמד טיבי וארז מלול. 23 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים.

מוצע להסדיר את זכותו של כל אדם לניוד המידע הרפואי על אודותיו כמפורט בהצעת החוק. על פי המוצע, נותני שירותי בריאות המנויים בהצעת החוק יחויבו בהעברת מידע רפואי ביניהם, אם ניתנה הסכמת המטופל להעברת המידע לגביו ורק למטרות המפורטות בהצעת החוק, באמצעות ממשק שנועד להעברת מידע בין גופים באופן מאובטח.

בחוק הוצע להסמיך את המנהל הכללי של משרד הבריאות לקבוע הוראות לעניין אופן העברת המידע בממשק, ובכלל זה קידוד המידע והבניית הנתונים. עוד מוצע להסמיך את המנהל לקבוע הוראות לעניין הגנה על המידע הרפואי שיעבור בממשק לפי ההסדר המוצע.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לבסוף, מוצעות הוראות משלימות, בין השאר לעניין היתר לקבלת מידע רפואי לפי החוק המוצע, הסכמה להעברת המידע הרפואי, סייגים להעברת המידע, מערכת לניהול הרשאות גישה, אפשרות לכלול בתי חולים נוספים בהסדר, שמירת דינים, עונשין, דיווח ותקנות ראשונות. מוצע כי תחילתו של החוק תהיה שלוש שנים מיום פרסומו כמפורט בחוק המוצע.

שר הבריאות, ח"כ אוריאל בוסו אמר: "מדובר בבשורה היסטורית אמיתית במערכת הבריאות ולכל אזרח ואזרח במדינת ישראל. כאשר אדם רוצה לעבור מקופה לקופה – המידע השלם הרפואי נמצא בנגישות אמיתית כך שהוא יוכל לעבור ולהתקדם. קידמה וחדשנות יוצרות מצוינות".

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "בשנים האחרונות חלות התפתחויות מרחיקות לכת בתחום המידע שמשפיעות במידה ניכרת על אופן מתן השירותים במערכת הבריאות. כמות המידע הרפואי הדיגיטלי במערכת הבריאות גדלה, ועמה עולה הצורך בשיתוף המטופל בניהול מצבו הבריאותי והצורך בטיוב זרימת המידע בין ארגוני הבריאות לצרכים טיפוליים, בשילוב אלגוריתמים וכלים תומכי החלטה כדי לנהל את הטיפול במטופל בצורה מיטבית.

לצד זאת, בשנים האחרונות מתגבשים סטנדרטים אחידים בסקטור הבריאות העולמי בכל הנוגע לקידוד ושיתוף של מידע רפואי.

מטרת הצעת חוק זו היא להניח את תשתית האסדרה הנדרשת כדי לאפשר למטופלים שמעוניינים בכך נגישות של המידע הרפואי על אודותיהם, וכן לנייד את המידע הרפואי האמור, לשם קבלת טיפול רפואי מיטבי, שיתוף המטופלים בניהול מצבם הרפואי והטמעת חדשנות במתן שירותי בריאות. העברת המידע תיעשה רק אם ניתנה הסכמתו של המטופל שלגביו מועבר המידע, ככל שהמידע נדרש ותוך שמירה על פרטיות המטופלים ואבטחת המידע".

Back to top button