אינטרנטמבזקים

אושר: תתאפשר גישה לתוכן האישי של משתמש ברשתות החברתיות שנפטר

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק הגישה לתוכן דיגיטלי לאחר פטירתו של אדם. 18 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול מתנגד אחד, ללא נמנעים.

החוק הציע לחייב את ספקי השירות של תוכן דיגיטלי לקבוע מדיניות לעניין אופן הטיפול בתוכן אישי של משתמש שנפטר. במסגרת אותה מדיניות יחויב הספק לאפשר למשתמש, אם רצה בכך, לבחור שאדם אחר יקבל גישה לפחות לחלק מהתוכן האישי שלו. ספק השירות יידע את המשתמש מזמן לזמן על אודות המדיניות שקבע ועל בחירת המשתמש, ככל שנעשתה.

עוד מוצע, שלא להחיל את החובה לאפשר גישה לתוכן האישי על שירות לתקשורת בין-אישית, בין אדם לאדם. כמו כן, מוצע להסמיך את שר המשפטים, באישור ועדת החוקה, להוסיף בתוספת שירותים שעליהם לא תחול החובה כאמור.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "מטרתה של הצעת חוק זו לאפשר לאדם לקבוע בחייו מה יעלה בגורל התוכן הדיגיטלי האישי שלו הנמצא ברשות ספקי שירותי תוכן דיגיטליים, לאחר מותו או אם נבצר ממנו לגשת לתוכן כאמור, ולאפשר לו לקבוע, אם יבחר בכך, כי לבני משפחתו או לאנשים קרובים אחרים תהיה גישה לתוכן.

לאור ההתפתחויות הטכנולוגיות בשנים האחרונות והשימוש הגובר באינטרנט, ובכלל זה ברשתות חברתיות ובשירותי ענן לאחסון מידע, משתמשים רבים מנהלים מידע אישי רב בפלטפורמות דיגיטליות שונות. בעקבות התנהלות זו החלו להתעורר שאלות בדבר אפשרות הגישה למידע הנמצא באותן פלטפורמות לאחר שאדם נפטר או במקרה שאדם אינו מסוגל לטפל בענייניו מפאת מצבו הבריאותי.

למידע זה עשוי להיות ערך רגשי רב בעבור בני משפחה ואנשים אחרים הקרובים למשתמש, למשל לשם הנצחת הנפטר. לצד זאת, יש לתת את הדעת גם לזכויות ולאינטרסים אחרים, כגון זכות הפרטיות של הנפטר ושל צדדים שלישיים".

Back to top button