חדשות הארץמבזקים

נתניהו בוושינגטון למשפחות החטופים: ״העסקה מתקדמת אך תהיה בשלבים״

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נפגשו אתמול (שני) עם נציגי משפחות החטופים שהתלוו לפמליה, וכן עם נציגי משפחות החטופים שנמצאים בארה"ב. מדובר בפגישתם הראשונה במסגרת הביקור המדיני בוושינגטון. בפגישה השתתפו גם חיילים שלחמו ב-7 באוקטובר ונלחמו בעזה ומתלווים למשלחת, וכן נציגי משפחות שכולות שאיבדו את בניהם בלחימה בעוטף ובעזה.

"זהו ביקור חשוב שייתן לנו הזדמנות להביא בפני נציגי העם האמריקני והעם האמריקני את החשיבות של התמיכה שלהם במאמצים שאנחנו עושים, יחד איתם, כדי להביא לשחרור כל החטופים – גם החיים וגם החללים. לצערנו יש חללים. היום התבשרנו על עוד שניים שהתברר לנו שהם אינם בחיים״, אמר נתניהו.

״אנחנו נחושים להחזיר את כולם. התנאים להחזיר אותם מבשילים, מן הטעם הפשוט שאנחנו מפעילים לחץ מאוד מאוד חזק על חמאס. אנחנו רואים שינוי מסוים, ואני חושב שהשינוי הזה ילך ויגדל. אנחנו מתכוונים לעשות את זה – זוהי מטרת מלחמה״, הוסיף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בתום הפגישה אמר ראש הממשלה נתניהו כי הוא עושה כל מה שביכולתו לשלב בין היעד האנושי ההכרחי והציווי להחזיר את החטופים, ובמקביל לשמר את קיומה של מדינת ישראל. ״אני לא מוכן בשום אופן לוותר על הניצחון על החמאס. אם אנחנו נוותר עליו, אנחנו בסכנה מול כל ציר הרשע של איראן. ההחלטות שאנחנו מקבלים הן החלטות הרות גורל לעתידה של מדינת ישראל ולמפעל הציוני״.

עוד אמר כי ״בנוגע לעסקה – התנאים הולכים ומבשילים, ללא ספק. זה סימן טוב, והסימן הנוסף הוא שאנו רואים גם שמתחילה שבירה ברוח של האויב. אני מאמין שאם נתמיד בזה אנחנו יכולים להשיג עסקה. אני מראש אומר שזהו תהליך, לצערי זה לא במכה אחת, יהיו שלבים – אבל אני מאמין שאנחנו יכולים לקדם את העסקה ולהשאיר בידנו את המנופים להביא לשחרורם של האחרים. זה הכיוון שאליו אנחנו הולכים״

לסיום אמר: ״מה שאני אומר לכם אלה דברים שמתפתחים והולכים ונותנים תקווה. התקווה הזו ליוותה אותי מתחילת הדרך, יחד עם הדבקות במשימה. אני רוצה שהיא תלווה גם אתכם. אני יודע את הקושי הנורא שלכם, את הסיוטים שאתם עוברים, את הגיהנום שאתם חיים בתוכו. אל תאבדו תקווה, אנחנו נממש אותה". בפגישה השתתפו גם ר' המל"ל, מנכ"ל משרד רה"מ, מזכיר הממשלה, המזכיר הצבאי ומתאם השו"ן.

ביבי נתניהו - וושינגטון - משפחות החטופים
צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ
ביבי נתניהו - וושינגטון - משפחות החטופים
צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ
ביבי נתניהו - וושינגטון - משפחות החטופים
צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ
ביבי נתניהו - וושינגטון - משפחות החטופים
צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ
צילום: דוברות רה״מ

Back to top button