חדשות הארץמבזקים

מח"ש תגיש כתב אישום נגד שוטר שמשך בפאותיו של מתנחל

לפני שנתיים נערכה הפגנה בצומת יצהר במהלכה שוטר מג"ב שהגיע לפנות את המפגינים משך בזקנו ופאותיו של אחד המתיישבים. המתיישב הגיש תלונה למח"ש באמצעות ארגון חוננו אך התיק נסגר למרות תיעוד ברור של האלימות.

עו"ד אלעדי ויזל מארגון חוננו הגיש ערר שהביא לפתיחת התיק מחדש ולהגשת כתב אישום נגד השוטר. עו"ד ויזל: "צעד ראשון לביעור נגע האלימות בקרב השוטרים המופעלת חדשות לבקרים כלפי אזרחים ומוחים שומרי חוק ללא כל הצדקה. מח"ש הודיעה כי תגיש כתב אישום נגד שוטר אשר תועד לפני שנתיים מושך בזקנו ופאותיו של מתיישב בהפגנה שנערכה בצומת יצהר במחאה על המצב הביטחוני.

לאחר התקיפה המתיישב הגיש תלונה למח"ש באמצעות עו"ד אלעדי ויזל מארגון חוננו, אך התיק נסגר למרות תיעוד ברור של האלימות. עו"ד ויזל הגיש ערר שהביא לפתיחת התיק מחדש ולהגשת כתב אישום נגד השוטר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בערר תיאר עו"ד ויזל את האלימות הקשה אותה הפעיל שוטר מג"ב כלפי המתיישב: בתאריך 29.3.22 נערכה הפגנה סמוך ל"צומת יצהר הגדולה". המפגינים וביניהם המתלונן ניסו להגיע לכיכר של "צומת יצהר הגדולה" על מנת לקיים את ההפגנה במקום מרכזי ובולט יותר. בדרכם לכיכר נחסמו המפגינים על ידי שוטרי מג"ב אשר מנעו מהם את ההגעה לצומת. המתלונן ניסה לחצות את הכביש ולעקוף את השוטרים אך נחסם על ידיהם.

״בשלב זה החל דין ודברים בין המתלונן לבין השוטרים אשר דרשו ממנו להתרחק מהמקום ואף ניסו להודפו בידיהם. לפתע תפס הנילון בזקנו של המתלונן ומשך בו בעוצמה רבה. המתלונן זעק זעקת כאבה גדולה, אך חרף זעקת הכאב המשיך הנילון למשוך בזקנו ואף בפאתו תוך שהוא גורר באמצעותם את הנילון למדרכה", תיאר ויזל.

עוד ציין ויזל בערר כי גרסתו של השוטר שטען בחקירתו כי לא משך בזקנו ופאותיו של המתיישב וכי המתיישב לא זעק בכאב בשל כך נסתרו על ידי חוקרי מח"ש שצפו בתיעוד האירוע ואף תיעדו זאת בכתב. בנוסף ציין עו"ד ויזל כי טענתו של השוטר כי פעל בדרך זו כיוון שהמתיישב תקף שוטר הופרכה וכי בשל האלימות שהפעיל הפסיקה השוטרת שתיעדה את הפעילות את התיעוד ע"מ שלא ייקלט במצלמה.

עו"ד ויזל מסר: "אנו מברכים על החלטת מח"ש לפתוח את התיק ולהעמיד לדין את השוטר האלים. אנו מקווים כי החלטה זו הינה צעד ראשון לביעור נגע האלימות בקרב השוטרים המופעלת חדשות לבקרים כלפי אזרחים ומוחים שומרי חוק ללא כל הצדקה. נמשיך לעמוד על כך שזכויות המחאה של המתיישבים יישמרו, שוטר שנוהג באלימות קשה ללא סיבה – יטופל".

Back to top button