מבזקיםצבא וביטחון

הכירו את "השדון האווירי": טיל השיוט המתקדם שפותח בישראל

התעשייה האווירית חושפת את השדון האווירי (WIND DEMON), טיל שיוט אוויר – קרקע, המשלב יכולות חדשות המתבססות על ניסיונה הרב של החברה בפיתוח טילים ומשוטטים. השדון מספק מענה לצרכים של הלוחמה בת ימינו בכך שהוא מאפשר תקיפה מדויקת, ממרחק ולטווח ארוך כל זאת בעלות נמוכה יחסית.

השדון האווירי משוגר מפלטפורמות מוטסות כגון מסוק או מטוס משימה. יש לו יכולת לפגוע במטרות ניידות ונייחות. הטיל נורה על פי תוכנית משימה שנקבעה מראש ללא צורך בהתערבות מפעיל. השדון האווירי מאפשר יכולת שיגור מנגד המאפשרת לפלטפורמה המשגרת להימנע מאיומים.

הטיל מצויד בראש ביות אלקטרואופטי מתקדם בעל יכולת טרמית המאפשרת פעילות ביום ובלילה. בנוסף לטיל יש יכולת התבייתות על כתם לייזר. ראש הקרב המשולב של השדון האווירי שוקל יותר מ- 20 ק"ג. לטיל יכולת שרידות גבוה אשר נובעת בין היתר מפרופיל טיסה נמוך ושילוב מערכת ניווט חסינה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אבי אלישע, מנהל מפעל מבת טילים בתעשייה האווירית: "השדון האווירי מתבסס על היכולות המתקדמות של התעשייה האווירית בתחום הטילים. אנו רואים עליה בביקוש למערכות יעילות ולא יקרות המאפשרות לחימה לאורך זמן. השדון האווירי נותן מענה מדוייק לצורך זה בכך שהטיל מציע יכולות רבות בעלות נמוכה יחסית באופן המאפשר ללקוחותינו לרכוש את המערכת בכמויות גדולות יחסית ובכך מקנה להם את האפשרות להילחם לאורך זמן".

טיל שיוט
צילום: התעשייה האווירית
טיל שיוט
צילום: התעשייה האווירית

Back to top button