מבזקיםפוליטי / מדיני

אושר בקריאה ראשונה: עובד שילדו נולד פג יהיה זכאי להיעדר מעבודתו

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק עבודת נשים, תיקון – היעדרות בן זוג בשל אשפוז פג, של חבר הכנסת ינון אזולאי וקבוצת חברי כנסת. 32 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תוחזר לדיון בוועדת העבודה והרווחה.

מוצע לקבוע שעובד שילדו נולד פג ועליו להישאר בבית החולים לאחר הלידה לאשפוז יהיה זכאי להיעדר מעבודתו עד 23 ימים בשל כך, ובלבד שעבד אצל אותו מעסיק או באותו מקום עבודה לפחות שנה. 15 ימי ההיעדרות הראשונים ייזקפו על חשבון ימי החופשה הצבורים של העובד ושמונת הימים הנותרים ייחשבו כהיעדרות מפאת מחלה וייזקפו על חשבון ימי המחלה שצבר העובד.

העובד יהיה רשאי לממש את ימי ההיעדרות ברצף או לסירוגין, וכן יהיה רשאי להיעדר חלקי ימים. בדברי ההסבר להצעה נכתב: "חוק עבודת נשים, התשי"ד–1954 קובע הוראות לעניין היעדרות מעבודה של עובדת שילדה ושל בן זוגה. החוק מפרט כמה סוגים של היעדרויות ובהם תקופת לידה והורות לעובדת שילדה, תקופת לידה והורות לבן הזוג, הארכה של תקופת הלידה וההורות של העובדת אם הילד שילדה אושפז לתקופה העולה על שבועיים ועוד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

החוק אינו כולל התייחסות למצב שבו הילד נולד פג ועליו להישאר לאשפוז בבית החולים לאחר לידה ולקושי של הוריו שנאלצים לשהות לצידו בבית החולים תקופה ארוכה ובן הזוג נעדר בשל כך מעבודתו. קושי זה מתגבר אם הפג שנולד אינו הילד הראשון של בני הזוג, משום שבתקופת אשפוזו ההורים נדרשים גם להמשיך ולטפל בילדיהם האחרים".

מליאת הכנסת
צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

Back to top button