חדשות הארץמבזקים

אם שותים לא משיטים – אסור להשיט כלי שייט תחת השפעת אלכוהול

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את חוק איסור השטת כלי שייט תחת השפעת אלכוהול וסמים. הצעת החוק שיזם איגוד ערים כינרת, הוגשה על ידי יו"ר סיעת עוצמה יהודית ח"כ יצחק קרויזר: "תיקון פקודת הנמלים (איסור על השטת כלי שיט ועל אופנועי ים בשכרות").

ההצעה קודמה בוועדת הכלכלה בראשות ח"כ דוד ביטן בשיתוף עם יו"ר איגוד ערים כינרת עידן גרינבאום והמנכ"לית דנה בכר, מפקד תחנת טבריה סנ"צ יגאל בן לולו, מפקד השיטור הימי רפ"ק יוסי מעתוק, מנהל נמל טבריה עופר בן עזרא וגורמי מקצוע נוספים המתמודדים חדשות לבקרים עם תופעת השטת כלי שייט במצב שכרות ותאונות שייט שנגרמות בעקבות התופעה.

על פי הצעת החוק, רשאי שוטר לדרוש מאדם הממלא תפקיד בכלי שייט לתת לו דגימה של אוויר נשוף מפיו, לבדיקה אם מצוי בגופו אלכוהול ובאיזה ריכוז, או בדיקת רוק מפיו, לבדיקה האם מצוי בגופו סם מסוכן, בדומה לפעילות האכיפה המתקיימת בכבישים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עד להעברת הצעת החוק, שתיכנס לתוקפה בעונת הרחצה 2025, לא היו בידי רשויות האכיפה סמכויות של ממש לעצור או לעקב משיט כלי שייט, לרבות משיט אופנועי ים, שהפעילו את כלי השייט במצב של שכרות או תחת השפעת סם מסוכן. תזכיר הצעת חוק בנושא הוגשה בשנת 2018, אך לא הושלמו הליכי החקיקה.

על פי הצעת החוק, אדם הממלא תפקיד בכלי שייט, ושתה משקה משכר או השתמש בסם מסוכן בזמן שהוא משיט כלי שייט, או ממלא בו תפקיד, או מילא את התפקיד כשהוא שיכור, צפוי לקנסות כבדים של 75,000 ₪ ודינו מאסר של עד שלוש שנים.

ח"כ יצחק קרויזר: "מטרת הצעת החוק, לצד השמירה על חיי אדם, היא הפיכת הכינרת בפרט וחופי הים בישראל בכלל, למקום בטוח יותר ומזמין יותר. עבירת השטת כלי שייט במצב שכרות או תחת השפעת סמים, אינה שונה מנהיגה ברכב ואף חמורה יותר במצב של תאונה. בעזרת חקיקה אגרסיבית ובלתי מתפשרת, שמנו היום קץ לבריונות במימי הכינרת וכעת יש לגורמי האכיפה כלים לטיפול בפורעים. אני מתכוון להמשיך ולפעול להגברת המשילות גם בחופים וגם בכבישים המובילים לכינרת, בדרך להפיכת האגם הלאומי של ישראל למקור גאווה ומקום בטוח יותר ומזמין יותר למשפחות ולנופשים הישראלים".

יו"ר איגוד ערים כינרת עידן גרינבאום: "הצעת החוק היא תיקון לאקונה (חסר) לנושא כאוב שנפל שנים בין הכיסאות. מדינה מערבית מתוקנת אינה יכולה להרשות למשיטי סירות ואופנועי ים שיכורים, או תחת השפעת סמים, לשייט בין משפחות ונופשים בכינרת. אנו מתמודדים עם תופעות רבות של השטת כלי שייט במצב שכרות תוך סיכון חייהם של המתרחצים, של משיטי כלי השייט עצמם והנוסעים שעמם, ומטרתנו היא למנוע טרגדיות קשות אלו."

עוד אמר גרינבאום: "אני מודה לח"כ יצחק קרויזר מגיש הצעת החוק, ליו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ דוד ביטן, לרספ"ן, לשיטור הימי ולכלל הגורמים המקצועיים שהתייצבו לצד איגוד ערים כינרת בהגשת וקידום מהיר ויעיל של הצעת החוק שיבטיח את ביטחון כלל הנופשים בכינרת".

מפקד תחנת טבריה סנ"צ יגאל בן לולו: "משטרת ישראל מחוז צפון, מרחב כינרת ותחנת השיטור טבריה, נערכים למימוש אכיפת החוק במימי הכינרת לשנת הרחצה 2025. משטרת ישראל אמונה על ביטחונם של המתרחצים והנופשים בכינרת ושוטרי תחנת טבריה יפעלו במקצועיות ללא פשרות מול מפירי החוק בדרך להפיכת הכינרת למקום בטוח יותר לכלל אזרחי ישראל".

יו"ר וועדת הכלכלה ח"כ דוד ביטן: "הצעת חוק לתיקון פקודת הנמלים – איסור השטת כלי שייט במצב שכרות או תחת השפעת סמים כפי שאושרה היום במליאת הכנסת, נידונה בוועדת הכלכלה ברשותי. מאחר ומדובר בחוק מציל חיים, זכה החוק לקידום במסלול החקיקה המהיר ביותר האפשרי, לתמיכה של כלל חברי הוועדה ולשת"פ פורה בין הגורמים המקצועיים. אני רואה חשיבות עליונה בחיזוק הביטחון האישי של המתרחצים, הנופשים ובעלי המקצועות הימיים כמו דייגים ואנשי שירות שיהיו בעתיד הקרוב בטוחים הרבה יותר במקום עבודתם ובאתרי הנופש והתיירות הימית".

ח"כ יצחק קרויזר בסיור בכינרת
צילום- איגוד ערים כינרת
ח"כ יצחק קרויזר וח"כ ואטורי, בסיור בכינרת
צילום: איגוד ערים כינרת

Back to top button