מבזקיםמשפטי/פלילי

מאסר על-תנאי, קנס ופיצוי הוטל על המורשע בהטרדת הדס קליין

בית משפט השלום בתל אביב גזר היום (שלישי) מאסר על-תנאי, קנס ופיצוי למתלוננת, על פנחס גריבי, שהודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירה של הטרדת עד, לאחר שהטריד את העדה הדס קליין. מדובר בגזר דין ראשון בתיקים שהוגשו במהלך השנה האחרונה כלפי נאשמים שונים שפרסמו תכנים מטרידים או מאיימים כלפי עדי תביעה מרכזיים בתיקי האלפים.

על-פי כתב האישום שהגישה עו"ד אלכסנדרה קרא ממחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה ושבו הודה גרידי, הוא פרסם שישה ציוצים בפלטפורמת X (לשעבר "טוויטר"), בנוגע להודעה שמסרה הדס קליין בחקירתה ובנוגע לעדות שעמדה למסור בהליך השיפוטי בתיק 1000, בו נחקרו מספר חשודים ובהם ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

כך למשל, פרסם הנאשם (שגיאות הכתיב הן במקור): "הדס קליין המכשפה העוכרת ישראל את נוכלת רמאית עוכרת ישראל שקרנית אוכלת חינם וילה בעשר מליון שקל מאיפה הכסף נערת ליווי שכבה עים חצי עולם טרוריסטית".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"הדס קליין המכשפה העוכרת ישראל את נוכלת רמאית שקרנית פח אשפה אפס אפס אפסים נוכלת רמאית שקרנית אוכלת חינם בחסות ראש הממשלה יאיר לפיד המסומם המושחט את מכשפה פח אשפה אפס אפס אפסים תת רמה נוכלת רמאית שקרנית נוכלת חולת נפש חייבת אשפוז פסיכיאטרי עוד היום".

הסדר הטיעון כלל הסכמות עונשיות שלקחו בחשבון את חומרת המעשים, את החשיבות שבהרתעת הציבור וכן את נתוניו האישים של הנאשם, אדם כבן 70, לו זו הרשעה ראשונה, שהודה בהזדמנות הראשונה במעשים, לקח אחריות, הביע חרטה, וחסך בתוך כך זמן שיפוטי. הפרקליטות עדכנה את המתלוננת, העדה הדס קליין, בדבר פרטי ההסדר, וזו הביעה את הסכמתה לתנאי ההסדר.

במסגרת ההסדר, הצדדים עתרו במשותף לענישה של מאסר על תנאי, קנס ופיצוי לנפגעת העבירה כשבקשר להיקף הענישה הוסכם כי הצדדים יטענו לפי ראות עיניהם. בית המשפט כיבד את הסדר הטיעון והרשיע את הנאשם בעבירת הטרדת עד, תוך שגזר עליו שני חודשי מאסר על תנאי, 500 שקל קנס ופיצוי לטובת נפגעת העבירה בסך 1,500 שקל.

השופט ירון גת התייחס בגזר הדין לפגיעה שנגרמה לשמה הטוב של נפגעת העבירה, לכבודה ולעוגמת הנפש שהסב לה הנאשם. כן התייחס לאינטרס הציבורי שבהגנה על עדים, וזאת "לצורך הבטחת המשך שיתוף הפעולה של עדים פוטנציאליים עם רשויות אכיפת החוק, שיתוף פעולה שהינו קריטי וחיוני להמשך פעילות תקינה של מערכת אכיפת החוק והתמודדות עם תופעת העבריינות, על גווניה השונים".

פטיש שופט - כתב אישום - בית משפט
אילוסטרציה. צילום: pixabay

Back to top button