חדשות הארץמבזקים

אושר בקריאה ראשונה: תגמול מיוחד חלף שכר לחטופים ולנעדרים

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק הביטוח הלאומי. 52 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לדיון בוועדת העבודה והרווחה.

החוק המציע לקבוע בחוק הביטוח הלאומי תגמול חלף שכר למי שנחטף או נעדר בשל אירועי ה- 7.10 גובה התגמול לא יפחת מכ- 7,000 ש״ח, או מ-9,000 ש״ח אם מדובר בהורה ולא יעלה על כ- 50,000 ש״ח ויתבסס על הכנסתו של החטוף או הנעדר טרם חטיפתו או היעדרותו, ככול שהוא עבד. הזכאות תהיה עד ליום 6.10.24. ההסדר לא יחול על חטוף או על נעדר שהוא חייל או חלק מכוחות הביטחון.

שר העבודה, יואב בן צור: "במהלך מתקפת הטרור הנפשעת על מדינת ישראל נחטפו באכזריות נוראה אזרחים מביתם וכן נותרו אזרחים נעדרים שטרם אותרו. 9 חודשים חלפו מאותו יום מר ועדיין 120 חטופים נמקים בשבי החמאס, אצל הנאצים הארורים. כמה דמעות ודם שפכו אזרחי ישראל כדי לראות את החטופים בביתם מתייחדים עם בני משפחתם״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

״זעקתם האילמת מפלחת את לב האומה ולא נותנת לנו מנוחה ונחמה. משפחות החטופים עוברות מסע ייסורים שאי אפשר להסביר במילים. כהנהגה, וכחברי כנסת מהקואליציה והאופוזיציה, יש לנו אחריות וחובה להשיבם הביתה. רק השבת החטופים תביא נחמה ותקומה לאומה״, הוסיף.

״דווקא בעת הזו יש לנו חובה לגלות מנהיגות ולהתאחד במסר אחיד למען השבתם הביתה. עקב הימשכות שהות החטופים בשבי ואי יכולתם להשתכר בתקופה זו ולעמוד בהתחייבויותיהם היה צורך לתת מענה למילוי צרכיהם הכלכליים של החטופים ולחיובים השוטפים שהמשיכו לחייב את חשבונות הבנק שלהם", הוסיף לסיום.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "לנוכח הימשכות שהות החטופים בשבי ואי־ יכולתם להשתכר בתקופה זו ולעמוד בהתחייבויותיהם, עלה הצורך לתת מענה למילוי צורכיהם הכלכליים של החטופים ולחיובים השוטפים של חשבונות הבנק שלהם. בהתאם להחלטת הממשלה 1379 מיום 4 בפברואר 2024 נקבע כי יוסדר מתן תגמול מיוחד לחטוף או לנעדר, שישולם רטרואקטיבית מיום 7 באוקטובר 2023 וכל עוד טרם שוחרר החטוף או לא נודע גורלו של הנעדר".

יואב קיש
צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

Back to top button