חדשות הארץמבזקים

אושרה הפקדת התכנית להקמת "שיבולת"- יישוב יהודי חדש בגליל

יישוב חדש בדרך לקום בגליל התחתון: הוועדה המחוזית צפון אישרה היום (רביעי), את הפקדת התכנית להקמת היישוב "שיבולת", המיועד לשלב אנשים עם צרכים מיוחדים לצד אנשים ללא צרכים מיוחדים.

על פי התוכנית, יוקם ישוב כפרי חדש בן 350 יחידות דיור על רכס התורען בגליל התחתון. מדובר בכפר שילוב קהילתי הכולל מסגרת בית וחיים עבור אנשים עם צרכים מיוחדים, לצד משפחות רגילות. 20 אחוז מתוך סך המגרשים למגורים מיועדים לתושבים עם צרכים מיוחדים (כ-70 יח"ד), והיתר (280 יח"ד) לתושבים ללא צרכים מיוחדים.

מי שמקדם את הקמת הישוב החדש זו החטיבה להתיישבות שתחת משרד ההתיישבות של השרה סטרוק. שרת ההתיישבות אורית סטרוק: "הבטחנו – מקיימים. גם בתוך בערת המלחמה, ועל אף כל קשייה ואתגריה, ישוב הארץ בכל מרחביה, ובעיקר באזורים האסטרטגיים – נמשך."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השרה הוסיפה: "הקמת הישוב שיבולת היא בשורה מיוחדת וכפולה: גם בשורת התיישבות וגם בשורה חברתית, כאחד מסדרת ישובים שישלבו תושבים עם צרכים מיוחדים כחלק אינטגרלי מהקהילה. נמשיך ללוות את הקמת הישוב הייחודי הזה, ולסייע לו לעמוד על רגליו לתפארת מדינת ישראל. תודתי הגדולה לחטיבה להתיישבות ולמועצה אזורית גליל עליון על הקידום המקצועי והמסור"

גאל גרינוולד, יו"ר החטיבה להתיישבות אמר: "היישוב שיבולת הוא יישוב שהחטיבה להתיישבות מלווה מיומו הראשון. גרעין מיישב צעיר ששם לו למטרה להקים יישוב משלב ראשון מסוגו. זו בשורה כפולה להתיישבות. גם הקמתו של יישוב חדש על רכס התורען: על מדינת ישראל להתעשת ולפעול להקמתם של עוד ועוד נקודות בגליל."

גרינוולד הוסיף: "ככל שהזמן עובר המדינה מאבדת קרקעות להשתלטות אלימה ולא חוקית וההתיישבות היא המענה האפקטיבי ביותר. הבשורה השנייה היא הקמתו של יישוב משלב לאנשים עם צרכים מיוחדים ואנשים ללא צרכים מיוחדים יחד בקהילה אחת.״

תכנית "שיבולת" - יישוב יהודי חדש בגליל
צילום: החטיבה להתיישבות
גאל גרינוולד, יו"ר החטיבה להתיישבות
צילום: החטיבה להתיישבות

Back to top button