מבזקיםפוליטי / מדיני

סמוטריץ': למעלה מ-220 מיליון ש״ח פיצויים לתושבי אופקים

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ וח״כ אלמוג כהן ביקרו היום (רביעי) בעיר אופקים. במהלך הביקור הודיע השר על סיום עבודת הוועדה הציבורית אותה הקים בראשותם של פרופ' אביעד הכהן ופרופ' שלמה מור יוסף, ועל מענקים שיועברו לתושבי העיר כחלק מההכרה בהם בעקבות אירועי השביעי באוקטובר.

הוועדה ממליצה על מענק בסך 7,180 ש״ח למבוגר ו-1,436 ש״ח לילד. המענק יינתן לתושבי העיר ולמי שהיה נוכח בעיר ביום השביעי באוקטובר. סך המענקים לתושבי העיר יעמוד על למעלה מ-220 מיליון ש"ח.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: ״אנחנו עומדים מאחורי תושבי אופקים. מדינת ישראל מכירה בגבורת תושבי העיר, בעמידתם האיתנה ובשכול שפקד את אותם. בגיבורים שלחמו ללא חת על הבית והדפו את המחבלים הארורים של חמאס דעאש תוך שהם מאבדים 47 מתושבי העיר, ובשוטרים הגיבורים שלחמו כאן. הוועדה הציבורית שהקמתי בחנה את היקף הפגיעה בעיר והחליטה על מענקים שינתנו לתושבי העיר ולמי שנכח בעיר במהלך המתקפה. נשלים בע״ה את אישור מסקנות הוועדה בממשלה בקרוב. גבורתם של תושבי העיר היא מסר של עמידה איתנה וחוסן לאומי לאויבנו. לא תנצחו אותנו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

״אני מודה לוועדה על עבודתה, אני מודה לחבר הכנסת אלמוג כהן על כך שלא הרפה מהנושא ודחף אותו בכל הכח, לראש העיר איציק דנינו על המנהיגות האמיצה והראויה שלו לח״כ סלומון על פועלו הרב למען תושבי הדרום ולכם תושבי אופקים הגיבורים״.

ח״כ אלמוג כהן: ״כפי שהבטחתי. היום מדינת ישראל מוקירה את תושבי העיר אופקים. כמי שזכה להילחם ב 07/10 ביחד עם גיבורי העיר. אני נרגש לסגור מעגל משמעותי מאוד בעבורי, ובו מדינת ישראל מחבקת את גבורת תושבי העיר ומוקירה את אומץ ליבם של בניה ובנותיה. נמשיך להשמיע את קולם של אנשי הנגב והפריפריה בכל עת."
כהן הוסיף: "את הקרב הזה ניצחנו אך לא את המלחמה, נמשיך לחבק את חיילנו אשר מכים באויב מכה ניצחת, ויחד אתכם נחבק את הפצועים, משפחות החללים ונשיב את החטופים. אני מודה לחברי שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ על אוזן קשבת, כתף תומכת וביצוע מהיר וענייני, וכן לחברי ראש עריית אופקים איציק דנינו וח"כ משה סלומון אשר סייעו ותמכו לאורך כל הדרך".

ח״כ משה סלומון: כחבר בוועדת הכספים וכנציג הדרום והפריפריה במפלגת הציונות הדתית, אני גאה לעמוד לצידו של שר האוצר בסיומו של תהליך והבאת הבשורה. בקרבות בעיר אופקים הקריבו את חייהם 27 תושבים ו 6 שוטרים, זאת בנוסף לתושבי העיר שנרצחו במקומות אחרים בעוטף עזה באותו היום. מי שעוד לחם שם כתף אל כתף לצידם הוא ידידי חה"כ אלמוג כהן תושב העיר, מעבר ללחימה הפיזית אלמוג המשיך להילחם על הבאת מתווה נכון ומדויק לעיר."

ראש העיר איציק דנינו: ״שלב אחר שלב במהלך תשעת החודשים האחרונים פעלנו באופן עצמאי על מנת להעניק לתושבות ותושבי אופקים את הטיפול המיטבי והמסור לו הם ראויים. תהליך ההחלמה שתושביי עוברים הן בהיבט הפסיכולוגי והן בהיבט השיקומי הוא יום יומי ודרך ארוכה עוד לפנינו אבל ההחלטה ששר האוצר מציג לפנינו היום בהחלט מקרבת אותנו בצעד נוסף אל עבר המטרץ"

דנינו הוסיף: "אנו נערכים להמשך טיפול במתחמי החוסן עם מגוון תכניות טיפוליות לשלוש השנים הקרובות. אני מברך על השיח הבריא שהצלחנו לקיים אל מול ממשלת ישראל ועל שיתוף הפעולה שהניב תוצאות. אין מקום להפלות בין תושבי אופקים לבין תושבים מאזורים אחרים שנפגעו בצורה זהה. אני מודה לשר האוצר על שלקח את ההחלטה הנכונה וסייע לפצות את תושבי אופקים. אני רוצה להודות גם לחבר הכנסת ותושב העיר, חברי, אלמוג כהן שסייע לכל אורך התהליך ופעל רבות מול שר האוצר והממשלה. כעת, נמשיך לפעול לקידום החלטת הממשלה הייחודית לאופקים שתסייע במתן תקציבים נוספים לשיקום העיר״.

בצלאל סמוטריץ' - אופקים
צילום: עיריית אופקים

Back to top button