חדשות הארץמבזקים

עיריית אור יהודה תקים מאגר DNA לאיתור בעלי כלבים שלא אוספים גללים

עיריית אור יהודה מסרה כי יממה אחרי שאושרה הצעת החוק, לפיה רשויות מקומיות יוכלו להקים מאגר מידע גנטי לכלבים שבעליהם מתגוררים בעיר, עיריית אור יהודה החלה היום (רביעי) לקדם חוק עזר עירוני מיוחד שיאפשר לבצע אכיפה בנושא.

על פי הצעת החוק שאושרה, רשות מקומית שתרצה בכך, תוכל להקים ולהפעיל בתחומה מאגר DNA מקומי לכלבים שבעליהם מתגוררים באותה רשות. בהתאם לכך, הרשויות יוכלו ליטול מכלבים שבעליהם מתגוררים בעיר באופן חד פעמי דגימת DNA לצורך עריכת בדיקה גנטית לכלב. בעקבות אותה הצעת חוק, העירייה תהיה רשאית להשתמש במידע הגנטי המצוי במאגר כדי לאתר בעלי כלב שגלליו נמצאו ברשות הרבים בתחומה.

בהנחייתה של ראש העיר, ליאת שוחט, עיריית אור יהודה הובילה יחד עם מספר רשויות נוספות בקשה להוביל חקיקה ארצית בנושא לצורך מיגור מפגעי צואת כלבים. במקביל לאישור החוק, העירייה מקדמתם כעת באמצעות המחלקה המשפטית, חוק עזר שיובא לאישור מועצת העיר ולאחר מכן לאישור משרד הפנים, כל זאת במטרה לשים סוף למפגע שמטריד את כול התושבים ולהטיל קנסות על בעלי כלבים שלא אוספים את צואת כלביהם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

העירייה: נבהיר כי עדיין קיימים קשיים בישום הצעת החוק, לדוגמא עלויות גבוהות של הקמת מאגר DNA, שיתוף פעולה הכרחי של התושבים למסירת הדגימות, אופן אכיפת החוק ועוד. נדגיש – עד לאישור החוק (הליך שיימשך מספר חודשים) אנו קוראים לבעלי הכלבים באור יהודה להקפיד על איסוף צואת הכלבים, שכן האכיפה הקיימת בכל מקרה נמשכת. בעת האחרונה ניתנו דוחות בנושא ובכוונתנו להמשיך ולהגביר את האכיפה כדי לשמור על איכות החיים של תושבינו.

Back to top button