חדשות חוץמבזקים

נתניהו באזכרה של ג'ו ליברמן: ישראל איבדה את אחד מתומכיה הגדולים

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף הבוקר (רביעי) בטקס האזכרה לזכרו של הסנטור ג'ו ליברמן ז"ל, בבית הכנסת Washington Hebrew Union. לפני טקס האזכרה נפגש נתניהו עם סגן נשיא ארה"ב לשעבר אל גור ועם סגן נשיא ארה"ב לשעבר מייק פנס, וכן עם בני המשפחה של הסנטור ג'ו ליברמן ז"ל. באירוע האזכרה השתתפו חברי ממשל, חברי קונגרס וחברי המשפחה.

דברי נתניהו בטקס: "היה לי חשוב להיות פה היום כדי להביע את החיבה והכבוד העמוקים שיש לי לג'ו ליברמן האהוב שלנו. אני בטוח שבדומה לכולכם, אני מתגעגע מאוד לג'ו. הוא הותיר חותם שלא ימחה עליי ועל כל מי שזכה להכירו."

"ג'ו היה מיוחד בדרכים רבות כל כך. הייתה לו יושרה, הגינות ונאמנות בלתי מעורערות. הוא היה מנהיג מופתי, ששילב אמונות בהירות ועוצמתיות, עם גישה פרגמטית לפתרון בעיות וקונפליקטים. הוא היה פטריוט אמריקני ויהודי גאה שעמד תמיד לצד העם היהודי, במיוחד בזמנים קשים. ובדיוק בזמנים קשים אלה אני מתגעגע אליו עוד יותר."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"פגשתי את ג'ו בתחילת שנות ה-80 כשייצגתי את ישראל באו"ם והוא היה תובע כללי בקונטיקט. כשנפגשנו הוא אמר: "יום אחד אתה תהיה ראש הממשלה". ואני אמרתי: "יום אחד אתה תהיה סנאטור או אולי נשיא". הייתי קרוב. אבל מה שהבחנתי בו בהתחלה כשנפגשנו הייתה הבהירות המוסרית והאומץ המוסרי שלו. זה היה ברור במהלך 24 שנות כהונתו כסנאטור ובמהלך המועמדות שלו לסגן נשיא."

"במהלך השנים, נפגשנו פעמים רבות. הוקרתי את העצות הנבונות, חוש ההומור הסרקסטי – הייתה לו דרך לומר את זה עם חיוך. הערכתי את הידידות התמידית, בזמנים טובים ורעים. הוא היה איתן בהגנתו את ישראל והביע את תמיכתו ממש עד סוף חייו, ממש עד ימיו האחרונים. שעות לפני פטירתו, הוא ערך את הטיוטה הסופית להצהרה שהוא ואלן דרשוביץ חיברו יחד, בה תמכו במלחמתה של ישראל בעזה."

"אני מאמין שמילותיו האחרונות היו: "אנו מאמינים שיש לאפשר לישראל להשיג את מטרתה הלגיטימית לנטרל את חמאס. אחרי ה-7 באוקטובר, ג'ו הבין שמה שמונח על כף המאזניים במלחמה הזו היה הישרדותה של המדינה היהודית ולפיכך, הישרדותו של העם היהודי."

"לאורך הקריירה המכובדת שלו, הוא גם הבין, כפי שמבינים מעטים, עד כמה הברית בין אמריקה לישראל חשובה לעתידן של שתי המדינות. הוא ידע שעלינו לעמוד יחד נגד סכנות שעלולות לאיים על עתידנו המשותף. זו הסיבה שהוא הקדיש את שנותיו האחרונות לעמוד בראשות ארגון מאוחד נגד איראן גרעינית. הוא ידע עד כמה העולם שלנו יהפוך מסוכן אם איראן תפתח ותשיג נשק גרעיני."

"לאורך השנים, דיברנו תכופות על כך שאיראן עומדת מאחורי כל ציר הטרור שמאיים על שתי המדינות שלנו. ימים אחדים לאחר מעשי הברבריות של ה-7 באוקטובר, הוא אמר את הדברים הבאים למגזין פורבס: "התמקדו בבעיה שהינה איראן." זה היה מאפיין טיפוסי של ג'ו – ממוקד, רואה בבהירות, ישר לנקודה."

"הדסה היקרה, את והמשפחה איבדתם בעל אוהב, אב וסב. אמריקה איבדה את אחד ממשרתי הציבור הטובים ביותר שלה, העם היהודי איבד את אחד מבניו האצילים, ישראל איבדה את אחד מתומכיה הגדולים ביותר ואני איבדתי חבר אהוב וחבר לנשק שאין לו תחליף. נזכור את ג'ו תמיד. יהי זכרו ברוך".

נתניהו - אזכרת הסנטור ג'ו ליברמן
צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ
נתניהו - אזכרת הסנטור ג'ו ליברמן
צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ
נתניהו - מייק פנס - אזכרת הסנטור ג'ו ליברמן
צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ
נתניהו -  אזכרת הסנטור ג'ו ליברמן
צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ
נתניהו -  אזכרת הסנטור ג'ו ליברמן
צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ
צילום: רועי אברהם /לע"מ, סאונד: בן פרץ /לע"מ

Back to top button