חדשות הארץמבזקים

הנשיא הרצוג ביקר היום בביתן הישראלי בכפר האולימפי בפריז

נשיא המדינה יצחק הרצוג, ביקר היום (רביעי), בביתן של משלחת ישראל למשחקים האולימפיים 2024 בכפר האולימפי בפריז, יחד עם שר התרבות והספורט, מיקי זוהר, יו״ר הועד האולימפי הישראלי יעל ארד ונציגות המשפחות השכולות של טבח הספורטאים באולימפיאדת מינכן, אנקי שפיצר ואילנה רומנו.

הנשיא בירך את המשלחת הישראלית, המונה 88 ספורטאיות וספורטאים. בנוסף, קבע מזוזה במבנה הישראלי וציין יחד עם המשלחת הישראלית למשחקים, הוועד האולימפי והמשפחות השכולות 52 שנים לרצח י"א חללי מינכן. הנשיא הרצוג: ״אנחנו מתרגשים להיות כאן אתכם, לחנוך את הביתן הישראלי לאולימפיאדת פריז 2024, ברוכים הבאים! "

"חברות וחברי המשלחת היקרים, ובמיוחד הספורטאיות והספורטאים, עבדתם קשה מאוד מאוד בחיים שלכם כדי להגיע לרגע הזה. אתם מגלים תעצומות נפש, חוסן נפשי ואתם מגלים יכולות פיזיות בלתי רגילות וכישורים יוצאי דופן. אנחנו בטוחים, שאתם תביאו הרבה מאוד הישגים למדינת ישראל, אנחנו מאחלים לכם המון הצלחה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"כמו שאמרנו לכם בבית הנשיא, תלכו בכוח שלכם, ותגיעו ותקטפו מדליות והישגים למען הספורט הישראלי. אבל בשנה הזאת, זה הרבה מעבר לספורט הישראלי. אי שם בעזה, יכול להיות שאחד מהחטופים או החטופות יראו לשנייה אותכם, ואתם תטעו בהם כוח. כשאתם עולים לבמה, בכל זירה וזירה, אני בטוח שהתפילה למענם מלווה אותכם, והחוסן שאתם מקבלים והתמיכה האדירה מהחברה הישראלית מלווה אותכם, כי השנה הזו, זו שנה שאנחנו רוצים לראות את דגל ישראל בכל זירה ובכל מקום בעולם. בהצלחה רבה לכם!"

"זו באמת שנה קשה מאוד, והעובדה שאורן סמדג׳ה כאן איתנו, אומרת הכל. היא גורמת לנו גם דמעות וגם התרגשות גדולה מאוד. אורן היקר, אתה מהווה אות ומופת לכולנו, לכל עם ישראל. בהצלחה רבה לך, בשורות טובות, שתדע גם נחמות."

"אנקי ואילנה היקרות, איכשהו הכל מתחבר פה. אתן נלחמות ונושאות בגאווה את הזיכרון של האסון הנורא של מינכן 1972. העובדה שאתן כאן, אחרי כל כך הרבה שנים אומרת הכל. האש הבוערת, שמבטאת את הרוח האולימפית לעולם לא תהיה נפרדת מאש הזיכרון וההנצחה של הי״א. ייכבה הלפיד- ייכבה הזיכרון. לכן, האתגר העולמי והאתגר של כולנו, לשמור את הרוח האולימפית, להילחם עליה בכל מחיר בכל דרך ובכל צורה, כי הרוח האולימפית באה להילחם ברוע וברשע."

בסוף דבריו אמר הנשיא: "ככל שהרוח האולימפית תתחזק, אנחנו תמיד תמיד נדע, גם לשמור ולחזק את זכרם של ה- י״א, שנצור עמנו לעד וחייב להיות נצור בלב העולם כולו, לעד. אנחנו מקווים ומתפללים שמצוות פדיון שבויים תבוא לידי מימוש. שום דבר זה לא מידי, אבל יש גם פעולות ויש גם כמובן משא ומתן ובשני הדברים אני מקווה שנראה תוצאות במהרה, אמן."

הביתן הישראלי בכפר האולימפי - הנשיא הרצוג - יעל ארד
צילום: עודד קרני, הוועד האולימפי לישראל
הביתן הישראלי בכפר האולימפי - הנשיא הרצוג - יעל ארד
צילום: עודד קרני, הוועד האולימפי לישראל
הביתן הישראלי בכפר האולימפי - הנשיא הרצוג
צילום: עודד קרני, הוועד האולימפי לישראל
הביתן הישראלי בכפר האולימפי - הנשיא הרצוג - יעל ארד
צילום: עודד קרני, הוועד האולימפי לישראל

Back to top button