מבזקים

לפיד על נאום נתניהו: מילים ריקות שכבר שמענו מאתיים פעם

ראש האופוזיציה יאיר לפיד (יש עתיד), כתב לאחר נאומו של ראש הממשלה נתניהו בקונגרס: "יש לי שאלה אחת בעקבות נאום נתניהו: מה עם החטופים? מה אמרת על זה מלבד מילים ריקות? לנתניהו היתה הזדמנות להודיע שהוא מקבל את העסקה ומחזיר את החטופים לפני שכולם ימותו במנהרות. הוא לא עשה את זה.

היתה לו הזדמנות להציג תוכנית ליום שאחרי שיש לה קשר למציאות, הוא לא עשה את זה. היתה לו הזדמנות לגייס את הקונגרס לטובת תושבי הצפון ונגד יש החיזבאללה, הוא לא עשה את זה. במקום זה שמענו אותו מדבר על השבעה באוקטובר כאילו אין לו קשר למה שקרה שם. כאילו אין לו מושג מי היה ראש הממשלה ומי היה אחראי לאסון. כאילו לא כל אחד מחברי הקונגרס שישב באולם ומחא כפיים בנימוס, ידע שהוא אשם ברשלנות ובהזנחה הנוראה שהובילה לאסון.

לזה הוא חיבר אוסף מילים ריקות על האיום האיראני שאנחנו – והאמריקאים – כבר שמענו מאתיים פעם. עשרות חברי קונגרס, כולל קאמלה האריס, העדיפו לא להשתתף בהצגה הזו. קשה להאשים אותם. הדבר היחיד שהיה ראוי בנאום, היתה התודה החמה לנשיא ביידן שאותו הוא משמיץ כבר חודשים. מלבד זאת, עדיף היה לכולנו שהיה נשאר בבית ומטפל בחטופים בעזה ובמפונים בצפון."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
יאיר לפיד
ארכיון. צילום: נועם מושקוביץ / דוברות הכנסת

Back to top button