בריאותמבזקים

שני פעוטות אושפזו ברמב"ם לאחר שאכלו עוגיות קנאביס

פעוטות בני שנתיים ושלוש הגיעו למלר"ד הילדים ברמב"ם, לאחר שאכלו עוגיות שהכילו קנאביס והיו במקרר בית המשפחה. הילדים פונו למרכז הרפואי, כשהם ברמת הכרה ירודה ואחד מהם סובל מפרכוסים.

עם הגעתם למיון הם עברו בדיקות שונות, והועברו להמשך טיפול במחלקת טיפול נמרץ", עדכן ריאד שיח', אח אחראי המחלקה לרפואה דחופה (מלר"ד) ילדים בבית חולים 'רות' לילדים שברמב"ם, עם שיפור במצבם ולאחר שהתייצבו, הועברו להמשך השגחה באחת ממחלקות הילדים ושוחררו לביתם כשהם חשים בטוב.

בשנים האחרונות חלה עליה בהיפגעות ילדים ממוצרי קנאביס שונים, במקביל לעלייה בצריכת הקנאביס הרפואי בישראל. בחודשי הקיץ, אז הילדים נמצאים מחוץ למסגרות החינוך השונות, כמות התאונות הביתיות בילדים נמצאת בשיאה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לדבריה של ד"ר עידית פסטרנק, מנהלת היחידה לרפואה דחופה (מלר"ד) בילדים בבית החולים "רות" לילדים שברמב"ם, חשיפת ילדים למוצרי קנאביס מסכנת את בריאותם ואף את חייהם: "מוצרי קנאביס לשימוש רפואי מיועדים בעיקר למבוגרים, ואף לילדים במינונים מאוד מדודים ומדויקים״.

״השפעת החומרים הללו על ילדים שונה במבוגרים ומסוכנת לבריאותם ובמקרים מסוימים יכולה אף לסכן את חייהם. יש להשגיח על הילדים ולנקוט משנה זהירות בכל הנוגע לאפסון החומרים הללו, הרחק מהישג ידם של הקטנטנים". על פי נתוני מרכז המידע בהרעלות ברמב"ם, במהלך שנת 2023, דווחו לא פחות מ-34 מקרי הרעלת קנאביס בילדים בגילאי 18 ומטה. מדובר בעלייה של 62% לעומת 2022, אז עמד מספר מקרי הדיווח על 21 בטווח הגילאים הזה.



ד"ר עידית פסטרנק, מנהלת מלר"ד ילדים ברמב"ם
צילום: ניצן זוהר
*

בית חולים רמב"ם - פיוטר פליטר
ארכיון. צילום: פיוטר פליטר, דוברות רמב״ם

Back to top button