מבזקיםפוליטי / מדיני

אלפי רישיונות נשק חולקו בתקופת המלחמה – בבדיקה ראשונית כולם עומדים בתבחינים

בית המשפט העליון קיים היום (25.7.2024) דיון בעתירות שהוגשו על ידי התנועה לאיכות השלטון וסיעת העבודה בנוגע לחלוקת רישיונות נשק על ידי המשרד לביטחון לאומי מאז פרוץ מלחמת "חרבות ברזל".

בהחלטה שניתנה בתום הדיון, ציינו השופטים כי בעקבות דיון שהתקיים במעמד צד אחד עם גורמי החקירה, הסכימו המשיבים למסור פרפרזה ולפיה "מממצאי החקירה עד כה עולה לכאורה כי ניתנו אלפי רישיונות לכלי נשק בתקופה הרלוונטית. בזהירות המתחייבת נציין כי בבדיקה ראשונית מתברר כי רובם ככולם חולקו לאנשים העומדים בתבחינים הקבועים בתקנות".

בית המשפט הורה למשיבים להגיש במעטפה סגורה עד ליום 8.8.2024 את הפרטים לגבי החקירה המתנהלת. כמו כן, נקבע כי יתקיים דיון נוסף בחודשים נובמבר-דצמבר לדיון בתבחינים שנקבעו בתקנות ובחוקיות ההסמכה של בנות השירות הלאומי וגורמים שאינם עובדי מדינה לעסוק בחלוקת רישיונות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עו"ד רותם בבלי דביר מהתנועה לאיכות השלטון מסרה בתגובה: "אנו מברכים על החלטת בית המשפט לחשוף חלק מממצאי החקירה. עם זאת, בתקופה הרלוונטית חולקו עשרות אלפי כלי ירייה, ומתוכם המדינה עדכנה רק לגבי אלפים שהם עומדים בתבחינים. חשוב לזכור כי גם אם רוב הרישיונות ניתנו לכאורה כדין, כל רישיון שניתן שלא כדין מהווה סכנה ממשית לביטחון הציבור. נמשיך לעקוב אחר התפתחות החקירה הפלילית, ולדרוש במקביל את טיפול המדינה בכלי הירייה שחולקו בחוסר סמכות.

בג''צ
ארכיון צילום: שלום כלפון

Back to top button