מבזקיםפוליטי / מדיני

אחים לנשק: קוראים להחזרת הריבונות בגבול הצפון, השבת החטופים בעסקה מיד ובחירות עכשיו!

תושבי הצפון ואחים הפגינו הערב (חמישי) בכרמיאל וקראו להחזרת הריבונות בגבול הצפון, השבת החטופים בעסקה מיד ובחירות עכשיו!.

293 יום לשבעה באוקטובר: מחאות הצפון התאחדו להפגנה בהשתתפות ישראלים מעמיעד, ראש פינה, צמח, נהלל, יקנעם, כרמיאל, שכניה, נהריה, לוחמי הגטאות, בית העמק, חורפייש – אלקוש, קיסריה, חיפה, כרכור ומרכז הארץ. אל המפגינים הצטרפו אחים ואחיות לנשק במיצג מחאה להפלת קואליציית הקיצוניים.

מדברי הנואמים בהפגנה:
אייל אשל, אביה של התצפיתנית רוני אשל ז"ל:
"רוני שלי הייתה אחת ומיוחדת, ואני לא מאמין שעברו כמעט עשרה חודשים מאז שראיתי את הילדה שלי, ואני עוד יותר לא מאמין שלא אראה אותה יותר לעולם. אני קורא מכאן ומבטיח, אנחנו לא ננוח ולא נשקוט על המחדל, על הזלזול ועל ההפקרה. אנחנו נילחם על הקמת ועדת חקירה ממלכתית (לא ממשלתית!) כדי שנלמד מה לתקן. כדי שנדיח את מי שצריך".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ד"ר אמיר ח'ניפס, ממובילי אחים לנשק, יו"ר התנועה הדרוזית לדמוקרטיה ושוויון:
"אנחנו לא חברי קונגרס אמריקאים, אנחנו תושבי הארץ ואהוביה הנאמנים ואנחנו יודעים בדיוק איך הפכת מדינה משגשגת לילד הכאפות של המזרח התיכון. לא נקרא על שמך שום כיכר ושום בניין, אפילו לא לול תרנגולות, מקומך בהיסטוריה ייזכר כימי שהחריב את הצפון והרס את ההתיישבות והחקלאות וההתפתחות באזור הכי יפה בארץ. בשם אלפים מתושבי הצפון אני אומר לך נתניהו, הצפון הוא הפנינה של המדינה ודין קריית שמונה הוא כדין תל-אביב. מדין מטולה כדין הרצליה. דין מעלות הוא כדין קיסריה.

עו"ד רעות פורסטנר אברהם, בעלת משק חקלאי, ממובילות מחאת עמיעד: "כבר שנים שהצפון מוזנח בבריאות, בחינוך, בתרבות, בתשתיות ובתעסוקה, ומהשבעה באוקטובר הופקר חבל הארץ היפה שלנו לחלוטין והצפון בוער. הממשלה הזאת הוכיחה באינספור מעשיה ומחדליה שהיא פשוט לא סופרת את הצפון . אפס מעשים ליישום החלטותיה שלה לשיקום ופיתוח הצפון. עובדים עלינו בעיניים".

פרופ' שקמה ברסלר, ממובילות המחאה הארצית: "הפקרת החטופים, כמו הפקרת הצפון עולות בקנה אחד עם תפיסת העולם הקנאית גזענית שהשתלטה על ממשלת ישראל ומובילה את כולנו לאבדון. כל עוד בן גביר סמוטריץ' וסטרוק ממשיכים לאחוז בהגה השלטון, ההפקרה תמשך, אף בעיה לא תפתר והאסון הבא כבר מתדפק על הדלת".

הפגנה בכרמיאל -אחים לנשק
צילום: אחים לנשק
הפגנה בכרמיאל -אחים לנשק
צילום: אחים לנשק

Back to top button