העולם הערבימבזקים

צעדות המוניות בתימן: "מוכנים לעימות ישיר עם ישראל וארה"ב"

למעלה ממיליון בני אדם השתתפו היום (שישי) בצנעא, בירת תימן, בהפגנה תחת הכותרת "ניצחון לעזה… מתקדמים לשלב החמישי בהסלמה". המפגינים הביעו את תמיכתם במנהיגי המהפכה וקראו לנקוט בכל אמצעי ההסלמה האפשריים כדי "להרתיע את ישראל ולהגיב על התקפותיה באזור אל-חודיידה והמשך פשעיה ברצועת עזה."

ההמונים ברכו על פתיחת השלב החמישי בהסלמה באמצעות מה שכינו "מבצע יפו", שבוצע על ידי הכוחות המזוינים התימניים באזור יפו, שכטב"ם פגע בבניין וגרם למותו של אדם בישראל. כשהחות'ים שנטלו אחריות לפעולה הדגישו כי "המבצע נועד להביע תמיכה בעזה ובעם הפלסטיני."

המפגינים קראו קריאות התומכות בעם הפלסטיני ובמאבק שלו. הם ביקשו מההנהגה ומהכוחות המזוינים התימניים להמשיך בביצוע פעולות צבאיות מיוחדות בים ולפגוע במטרות רגישות בישראל, בתגובה להמשך פעולותיה הצבאיות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במקביל להפגנה בצנעא, התקיימו היום 22 הפגנות המוניות במחוז סעדה תחת הסיסמה "ניצחון לעזה… מתקדמים לשלב החמישי בהסלמה". ההפגנות נערכו במרכז המחוז ובמקומות נוספים ומרכזיים ברחבי המדינה.

בהפגנות הכריזו המשתתפים על תמיכה מלאה במנהיג המהפכה, עבד אל מליק בדר א-דין אל-חות'י, בנוגע לביצוע פעולות תגמול נגד ישראל בעקבות תקיפתה על נמל אל-חודיידה. המפגינים הדגישו את מוכנותם המלאה לצאת לקרב שהם מכנים "הקרב המובטח והג'יהאד הקדוש" ולהתמודד עם ישראל, ארה"ב ובריטניה.

בהצהרה שנמסרה על ידי ראש הלשכה הנשיאותית, אחמד חאמד, צוין כי מזה 294 ימים ישראל מבצעת השמדה קולקטיבית בעזה לעיני העולם כולו, בתמיכה אמריקאית ומערבית בלתי מוגבלת, ובשיתוף פעולה ובגידה ערבית ואסלאמית מבישה. הוא הדגיש כי העם התימני ימשיך לצאת בהמוניו מדי שבוע לתמוך בעם הפלסטיני ולהגיב על מה שהם מכנים "התוקפנות הישראלית" כלפי תימן.

במקביל, נערכו הפגנות המוניות גם במחוז אל-ביידא, כאשר המשתתפים קראו לתמיכה בעם הפלסטיני ולגינוי "פשעי ישראל" בעזה. הם נשאו את דגלי פלסטין ותימן, וקראו קריאות נגד "פשעי הכיבוש הישראלי" והתקיפות האמריקאיות.

המפגינים גינו את מה שהם מכנים "התקיפה הישראלית-אמריקאית-בריטית על תימן", וטענו כי מטרתה להרתיע את העם התימני מתמיכה בעם הפלסטיני. ההמונים במחוז אל-ביידא הביעו תמיכה בפעולות המשותפות של הכוחות המזוינים התימניים וההתנגדות העיראקית, וקראו להמשך פעולות הסלמה.

יש לציין כי מאז התקיפה הישראלית בנמל חודידה, החות'ים טרם הגיבו באופן משמעותי ובמערכת הביטחון נערכים להסלמה ואפשרות של תגובה משותפת מצד חיזבאללה בלבנון, החות'ים בתימן והמליציות הפרו-איראניות בעיראק.

הפגנות בצנעא, בירת תימן
צילום: ארגון "אנסאר אללה" (החות'ים בתימן)
הפגנות בצנעא, בירת תימן
צילום: ארגון "אנסאר אללה" (החות'ים בתימן)
הפגנות בצנעא, בירת תימן
צילום: ארגון "אנסאר אללה" (החות'ים בתימן)

Back to top button