לבנוןמבזקים

בלבנון מודאגים: ישראל מפעילה סוכנים במחנות הפליטים הסוריים

בעקבות רצף החיסולים שאירעו בלבנון מאז פרוץ העימות מול חיזבאללה ב-8 באוקטובר 2023. ארגון הטרור החל בחקירה מקיפה על מנת להבין כיצד ישראל מצליחה בזמן אמת לאתר מפקדים בכירים ולפגוע בהם.

על פי דיווח שפורסם היום (שבת) באתר החדשות הלבנוני אחבארקום אחברנה", חקירות שנערכו על ידי אחד מהגופים הלוחמים נגד ישראל בגזרת דרום לבנון, בעקבות פגיעות חוזרות ונשנות במפקדיה ובאנשיה בשטח, גילו שישנה חדירה אנושית המסייעת לישראל לבצע פעולות חיסול, לצד השימוש בטכנולוגיה מתקדמת.

החקירות חשפו כי סוכנים על הקרקע מספקים לישראל מידע על היעדים המבוקשים ותנועותיהם. אולם, הממצא המדאיג ביותר מבחינת חיזבאללה הוא גילוי של חדירה מודיעינית למחנות הפליטים הסוריים, כאשר מסתבר שישנם סוכנים של ישראל מבין הפליטים העבירים לה סיוע ומידע חיוני.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לפי המקורות, ישראל מצליחה לקבל מידע מדויק על היעדים, מה שמאפשר לה לבצע את הפעולות בדיוק רב ולפגוע במטרות מבלי להותיר עקבות. אחד ממפקדי הארגון הנחקר אמר כי "הטכנולוגיה אמנם משחקת תפקיד חשוב, אך ללא סיוע אנושי על הקרקע, הדיוק בפגיעות לא היה אפשרי".

הגילוי על חדירת סוכנים במחנות הפליטים מעורר דאגה רבה בקרב הגופים הלוחמים, שכן מדובר במקומות המוגנים יחסית מפני חדירות מודיעיניות. על פי המידע שנחשף, הסוכנים פועלים בתוך המחנות מזה זמן רב, מספקים לישראל מידע רגיש ומכוונים את פעולותיה.

המקורות ציינו כי בעקבות החשש לפעילות סוכנים בתוך מחנות הפליטים הסוריים ייתכן שיתבצעו שינויים משמעותיים בדרך שבה הארגון פועל. הארגון צפוי לשנות את דרכי התקשורת הפנימיות ולהקטין את מספר האנשים שיש להם גישה למידע רגיש. כמו כן, יתכן ויהיו שינויים בצורת הפעולה הצבאית, מתוך מטרה להקטין את החשיפה למודיעין הישראלי.

המידע שנחשף מעיד על רמת התחכום של פעילות המודיעין הישראלית ועל האתגר העצום העומד בפני הגופים הלוחמים נגד ישראל. הארגון יידרש להגיב במהירות ובנחישות כדי לסגור את הפרצות ולמנוע מהמצב להחמיר.

מודיעין - צה"ל - חיזבאללה - יחידה 9900
אילוסטרציה. צילום: דובר צה"ל / חיזבאללה

Back to top button