מבזקיםמשפטי/פלילי

חשד: זייפו צוואות וצווים והשתלטו על קרקעות של אנשים מבוגרים

פרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום נגד שוקי לביא מרחובות, אשר יחד עם אחרים ביצע עבירות מרמה בסכום של מעל 6 מיליון ₪, בכך שזייפו צוואות וצווים של בתי המשפט, והשתלטו על קרקעות של אנשים מבוגרים מחו"ל.

כתב האישום מייחס לנאשם 10 אישומים בגין ביצוע עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, קבלת דבר ברמה בנסיבות מחמירות, זיוף מסמך בכוונה לקבל באמצעותו דבר בנסיבות מחמירות, הלבנת הון, שיבוש מהלכי משפט ועוד.

בהתאם לכתב האישום, שהוגש ביום שישי על ידי עו"ד הנרייט טיבי מפרקליטות מחוז ת"ל אביב (פלילי), הנאשם הוציא לפועל תכנית מרמה עבריינית שיטתית ובמשך כ-6 שנים, פעל יחד עם אחרים באופן עקבי להשתלט על קרקעות של אנשים מבוגרים המתגוררים בחו"ל, בשווי של מיליוני שקלים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הנאשם והאחרים ניצלו את מצבם של אזרחים מבוגרים תמימים, אשר השקיעו את הונם בקרקעות בישראל ובמספר רב של הזדמנויות, זייפו צוואות ומסמכים משפטיים, בהם צווים של בתי משפט, חותמות של עורכי דין ועשו שימוש בזהויות של אנשי קש, על מנת להעביר את הבעלות בקרקעות על שמם, למכור אותם ולקבל תמורתם במרמה, ללא ידיעת הבעלים והסכמתם.

במסגרת הצוואות המזויפות, תוארו אנשי הקש בכזב כקרובי משפחה של בעלי הקרקעות, והוצגו בכזב כיורשיהם החוקיים, הכל על מנת להוציא לפועל את תכנית המרמה להשתלט על קרקעות ברחבי הארץ. יתרה מכך, הציגו הנאשם והאחרים מצגי שווא בפני רשויות המדינה, לרבות רשם המקרקעין, לפיהם אנשי הקש הם יורשיהם החוקיים של הקרקעות והציגו את הצוואות המזויפות ואת צווי קיום הצוואה המזויפים.

עוד עולה מכתב האישום, כי הנאשם והאחרים הפיקו כרטיסי אשראי נטענים כוזבים ושילמו באמצעותם אגרות לרישום עסקאות מקרקעין. זאת במטרה להסתיר מהרשויות והבעלים האמיתיים של המקרקעין את זהותם של הנאשם והאחרים כמבצעי פעולות ברכוש.

במספר רב של הזדמנויות, הצליחו הנאשם והאחרים למכור זכויות בנכסים של המבוגרים וקיבלו במרמה סכום כולל של כ- 6,205,000 ₪, אגב ביצוע עבירות של הלבנת הון. באמצעות שימוש באנשי קש, במספר רב של מספרי טלפון וכן בחוליות אנושיות רבות, טשטש הנאשם את היותו עומד מאחורי תכנית המרמה יחד עם אחרים, ולרמות קורבנות נוספים.

בנוסף, ביצע הנאשם עבירות של הלבנת הון המסתכמות במיליוני שקלים בכך שהסתיר את מקור הכספים, את זהותו כמקבל הכספים, וניסה בכל מאודו לטשטש את הקשר שלו למעשים המיוחסים לו. הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

אזיקים - עצור - מעצר - כסף - מרמה
אילוסטרציה. קרדיט: freepik

Back to top button