צרכנות

זיוף מסמכים באמצעות AI – איך כדאי להישמר?

קרדיט ל תמונה זו נוצרה על ידי CHATGPT בינה מלאכותית

כלי הבינה המלאכותית משפיעים על כל תחומי החיים, אך ההתפתחויות האחרונות בטכנולוגיית ה-AI מאפשרות לזייף מידע בקלות יחסית ובצורה חסרת תקדים. כבר היום ישנם כלי בינה מלאכותית המסוגלים להפיץ תמונות וסרטונים מזויפים באמצעות טכנולוגיית ה-DeepFake, ובנוסף יש שלל כלים מבוססי בינה מלאכותית להפצת חדשות ותכנים כוזבים ברשת האינטרנט, כאשר המידע הכוזב נראה אותנטי ואמיתי, וקשה להיאבק בתופעה ההולכת ונהיית יותר ויותר נפוצה.

איך כדאי להישמר מתופעת המסמכים המזויפים באמצעות כלי AI? האם אפשר לזהות מסמך שזויף באמצעות בינה מלאכותית? למה כדאי לרכוש מנוי למערכת חתימה ירוקה ומהן היכולות שלה לאמת את זהות האנשים שחותמים על מסמכים מקוונים וטפסים דיגיטליים מרחוק? כיצד המערכת המאפשרת חתימה על מסמך  pdf יכולה למנוע מקרים של זיוף מסמכים? בואו נתחיל!

 זיוף מסמכים ב-AI – תופעה נפוצה הצוברת תאוצה מהירה

כלי הבינה המלאכותית זוכים לתפוצה גדולה ומהירה, לכן הרשות להגנת הפרטיות פרסמה לאחרונה מסמך עמדה הכולל התייחסות לטכנולוגיות המשמשות לזיוף מסמכים ותכנים מסוגים שונים, בין היתר תמונות, סרטונים, טקסטים, חדשות ועוד. כדאי לדעת כי מאז החלה מלחמת חרבות ברזל יש גידול משמעותי בהיקפי ההפצה של תכנים מזויפים וכוזבים בכל הפלטפורמות הדיגיטליות, ובמיוחד ברשתות החברתיות הפופולריות כמו פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, טיקטוק ו-X (טוויטר לשעבר). חלק גדול מהמידע הכוזב המופץ ברשת האינטרנט מיוצר על ידי כלי AI משוכללים ומתקדמים, לכן חשוב לדעת כיצד להישמר מהתופעה הנפוצה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בדצמבר 2023 התקיים בוועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת דיון מעמיק בנושא השימוש בבינה מלאכותית ליצירת מידע כוזב ותודעה שקרית, כאשר הדיון התייחס בעיקר לתופעה שפוגעת במדינת ישראל. מרכז המחקר והמידע של כנסת ישראל פרסם נייר עמדה בנושא הכולל עקרונות לקביעת מדיניות, רגולציה ואתיקה בתחום ה-AI.

למעשה, ברגע שמודלים וכלי בינה מלאכותית יוצרת, כלומר Generative AI, פרצו לשוק הפרטי, החל שימוש נרחב בטכנולוגיה החדשנית והמתקדמת ליצירת תוכן פיקטיבי וכוזב, ולא פעם קשה ואפילו כמעט בלתי אפשרי לזהות שמדובר בתוכן מזויף. כיום, ישנם כלי AI מתקדמים המאפשרים זיוף מסמכים אישיים, והשימוש לרעה במודלי השפה המשוכללים ממשיך לצבור תאוצה.

 החשש מזיוף מסמכים וחתימות

חוק חתימה אלקטרונית נכנס לתוקף בשנת 2001 ונועד להסדיר את השימוש בחתימה דיגיטלית. החוק קובע כי מסר אלקטרוני החתום באמצעות חתימה אלקטרונית מאובטחת יהיה קביל בהליכים המשפטיים ויהיה ראיה לכך שהמסר לא שונה לאחר מועד החתימה, וכי המסר האלקטרוני נחתם בעזרת אמצעי חתימה מזוהה ע"י אמצעי האימות של החתימה שנמצא בתעודה אלקטרונית המצורפת למסר. כמו כן, החוק מורה שבעל אמצעי החתימה חייב לנקוט בכל האמצעים לשמירה על אמצעי החתימה, ואחת מהמטרות היא למנוע זיוף מסמכים, פרטים אישיים וחתימות דיגיטליות.

 יתרונות השימוש במערכת חתימה ירוקה

לאחר שהבנו כי כלי הבינה המלאכותית הפכו לאמצעי נפוץ לזיוף מסמכים מסוגים שונים, חשוב לציין כי למערכת חתימה ירוקה יש יכולות מתקדמות לאימות זהות. המערכת מציעה שני פתרונות לווידוי זהות החותם בעת מעמד החתימה, והפתרונות הינם:

  • הנפקת קוד סודי על ידי השולח והעברתו אל החותם במעמד החתימה.
  • צילום תעודת זהות לצורך אימות זהות החותם או צילום סרטון הכולל טקסט הנקבע מראש ושליחת הצילום (תמונה או וידאו) יחד עם המסמך החתום אל השולח.

המערכת המתקדמת מאפשרת לצרף למסמך המקוון אמצעי אבטחה שנועד למנוע התכחשות לחתימה שנוספה על ידי האדם החותם על המסמך המקוון, ובשילוב כל אמצעי האבטחה המערכת מסייעת במניעת זיוף מסמכים, לכן היא מהווה פתרון טכנולוגי יעיל ובטיחותי לעסקים ולארגונים, ובנוסף היא מסייעת להם להתייעל, לחסוך עלויות ולשפר את השירות ללקוחות.

Back to top button