מבזקיםפוליטי / מדיני

אושר סופית: עיגון תגמול מיוחד חלף שכר לחטופים ולנעדרים

מליאת הכנסת אישרה היום (ראשון) בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק הביטוח הלאומי (תיקון מס' 248), התשפ"ד-2024. 17 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים. מוצע לעגן בחוק את התגמולים החודשיים הניתנים כחלף שכר לחטופים ולנעדרים.

לפי הצעת החוק, מוצע לקבוע בחוק הביטוח הלאומי תגמול חלף שכר למי שנחטף או נעדר בשל אירועי ה-7.10.23 (שעוגן עד כה בהסכם לפי סעיף 9 לחוק האמור). גובה התגמול נקבע על פי הכנסתו הממוצעת של החטוף או הנעדר בשלושת החודשים שקדמו למועד החטיפה או ההיעדרות (יולי, אוגוסט וספטמבר 2023). גובה התגמול לא יפחת מכ-7,300 ₪ (או מ-9,500 ₪ אם מדובר בהורה) ולא יעלה על כ-50,000 ₪. בנוסף, גם מי שלא היה בעל הכנסה בתקופה הקובעת יקבל תגמול.

עוד מוצע כי חיילים חטופים או נעדרים יקבלו תגמול זהה מצה"ל. תוקף החוק יהיה עד לחודש אוקטובר 2026 ותינתן לשר העבודה אפשרות להאריכו לתקופות נוספות של 12 חודשים בכל פעם, באמצעות צו ובאישור ועדת העבודה והרווחה של הכנסת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר ועדת העבודה והרווחה, ח"כ ישראל אייכלר: "החוק הזה מדבר על יהודים וזרים חטופים במנהרות בעזה. מה שאנו יכולים לעשות זה לפחות לתת למשפחות ולחטופים את העזרה והסיוע. גם האופוזיציה וגם הקואליציה הכירו בחשיבות של העברת ההסדר הזה בחקיקה. מדובר בהצעת חוק ממשלתית שמעגנת בחקיקה את ההוראות הנוגעות לחלף שכר ששולם עד כה לחטופים ונעדרים. מכיוון שהוראות ההסכם פוקעות בתחילת חודש אוגוסט מוצע לעגן זאת בחקיקה".

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "לנוכח הימשכות שהות החטופים בשבי ואי יכולתם להשתכר בתקופה זו ולעמוד בהתחייבויותיהם, עלה הצורך לתת מענה למילוי צורכיהם הכלכליים של החטופים ולחיובים השוטפים של חשבונות הבנק שלהם. בהתאם להחלטת הממשלה 1379 מיום 4 בפברואר 2024 נקבע כי יוסדר מתן תגמול מיוחד לחטוף או לנעדר, שישולם רטרואקטיבית מיום 7 באוקטובר 2023 וכל עוד טרם שוחרר החטוף או לא נודע גורלו של הנעדר".

ועדת העבודה והרווחה
צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב

Back to top button