מבזקיםפוליטי / מדיני

ועדת הכספים אישרה מספר העברות עודפי תקציב במעל 1.3 מיליארד ש"ח

ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני, אישרה הבוקר (ראשון) מספר העברות עודפי תקציב משנת התקציב 2023 לשימוש בשנת התקציב 2024. ההעברות עלו במסגרת הסכמות בין הקואליציה לאופוזיציה, בהן גם כספים המשמשים לרכש ציוד להתמודדות עם השריפות בצפון.

בפתח הישיבה התייחס יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני לאירוע הקשה במגדל ש'מס: "אני מזועזע כמו כולם מהטבח, בו 12 ילדים נטבחו באכזריות של חיזבאללה, אנחנו מוסרים תנחומים לכל העדה ולמשפחות ההרוגים, ורפואה שלמה לפצועים. לא נסלח על כך. במליאה צמצמו את סדר היום, גם כאן נביא היום רק כמה העברות דחופות שקשורות למלחמה ולהשלכותיה".

העברות שאושרו: כ-1.1 מיליארד ₪ עודפי המשרד לביטחון לאומי – העודפים נוצרו במסגרת: תשלומי סוף שנה עבור שירות לאומי אזרחי, תקציב התפעול השוטף של המשרד, תכני מערכי האכיפה העירוניים, פעילויות הרשות לביטחון קהילתי, הקמת אזורי חיץ, הזמנות רכש של נשק וכיתות כוננות בעקבות "חרבות ברזל", תקציב התפעול והפעילויות הרשות להגנת עדים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

העודפים נוצרו גם במסגרות: תקציב התפעול של רשות הכבאות וההצלה, רכש של אמצעי כיבוי במסגרתו גם רכש המיועד להתמודדות עם השריפות בצפון נוכח המלחמה, הליכי בינוי ופיתוח של רשות הכבאות, בינוי תחנות כיבוי במגזר הערבי, תקציב תפעול ורכש של שירות בתי הסוהר, שכר ורכש משטרת ישראל, שכר מיקור חוץ לאבטחה על מוסדות חינוך, והתחייבויות בהתאם להתמודדות עם אירועי "חרבות ברזל".

כ-214 מיליון ₪ עודפי רשויות פיקוח – כ-107 מיליון ₪ מסכום זה הינם עודפי מנהלת תקומה, לאור התחייבויות חוצות שנות תקציב, במסגרת מתן פתרונות דיור זמניים לתושבי חבל התקומה ועבור שיקום יישובי הקבע. יתר העודפים נוצרו במסגרת: תפעול רשות התחרות, רשות הגנת הצרכן וסחר הוגן, רשות הטבע והגנים, שכר ופעולות, רשות הגז, מנהל התכנון, הרשות לאכיפה במקרקעין, רשות שוק ההון, הרשות לפיתוח והתיישבות, והיחידה לשילוב החברה הבדואית בנגב.

כ-49 מיליון ₪ עודפי תאום פעולות הממשלה בשטחים – העודפים נוצרו בגין: תקצוב המטה הצבאי לפעילויות שוטפות, מטה אזרחי, נציגות רשות העתיקות בתחומי איו"ש, פיקוח על קרקעות והריסות מבנים בלתי חוקיים, הקמת תשתיות ביוב וניקוז, תפעול שוטף של מנהלת תיאום הפעולות בשטחים ומפקדת תיאום וקישור חבל עזה.

כ-6 מיליון ₪ עודפי המטה לביטחון לאומי – העודפים במסגרת עודפים נוכח התקשרויות חוצות שנת תקציב בגין חוזי תקשוב ותשלומים שוטפים.

ועדת הכספים - דיון
צילום: דוברות הכנסת- נועם מושקוביץ
ועדת הכספים - דיון
צילום: דוברות הכנסת- נועם מושקוביץ
צילום: דוברות הכנסת- נועם מושקוביץ

Back to top button