חדשות הארץמבזקים

חברי קואליציה ואופוזיציה השתתפו בלוויות הילדים שנרצחו במג׳דל שמס

"הלב נקרע אל מול הטרגדיה הנוראה במג'דל שמס", אמר שר החינוך, יואב קיש (ליכוד) , שהגיע לבקר בעיירה. "הגעתי הבוקר כדי לחזק את תושבי היישוב ומשפחותיהם. מדינת ישראל כולה שותפה לאבל ולכאב שלהם. הבהרתי לראש המועצה שאני זמין עבורו כדי לסייע בכל צורך שיעלה."

קיש הוסיף: "מאתמול, מוקד הסיוע הרגשי של משרד החינוך פעיל ומאויש על ידי מומחים למצבי חירום ומשבר מהשירות הפסיכולוגי ייעוצי. המוקד זמין להורים, לתלמידים ולצוותי החינוך במגוון שפות, ומעניק תמיכה רגשית ונפשית במספר 6552*."

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ הגיע גם הוא למג׳דל שמס, למגרש בו אירע הטבח ונפגש עם ראש המועצה דולאן אבו סלאח. שר הפנים משה ארבל (ש"ס) השתתף בלוויות הילדים שנרצחו ולאחר מכן נפגש גם הוא עם ראש המועצה ועם התושבים וביקש להשתתף בכאבם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר הכלכלה ניר ברקת (ליכוד): ״באתי לכבד ולהשתתף בצערם של אחינו מהקהילה הדרוזית בטבח מג׳דל שמס ושמעתי מקרוב את הכאב והתסכול לצד הציפייה מהממשלה לשינוי המציאות. הטבח האכזרי והמזעזע לו אחראי חיזבאללה לא יכול לעבור בשתיקה. חייבים לשנות את המשוואה מהמצב הבלתי נסבל בו נמצאים תושבי הצפון.

ברקת הוסיף: חייבים לעבור ממדיניות של הכלה – להתקפה כואבת על מדינת לבנון שמאפשרת משטחה את התקפות החיזבאללה. במקום שתושבי הצפון יהיו פליטים ונתונים לאיום טילים, נ״ט וחדירות, יש להרחיק את תושבי דרום לבנון מגבול ישראל כך שלא יוכלו לשמש כמחסה לטרור החיזבאללה. חובתה של מדינה לדאוג לביטחון אזרחיה״.

גם יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד (יש עתיד), הגיע למקום ואמר: "ילדים שמתו במגרש הכדורגל הזה יכולים היו להיות הילדים של כל אחד מאתנו ולפיכך הם הילדים של כל אחד מאתנו. אלה הילדים שלנו. תפקידה של המדינה הוא לתת ביטחון לילדים. ילדים לא אמורים למות במלחמות של מבוגרים. המדינה כשלה, הממשלה כשלה, אנחנו מצטערים בפני המשפחות.

לפיד הוסיף: "אנחנו מבקשים את סליחת הילדים האלה. התגובה תהיה קשה והיא תהדהד בכל המזרח התיכון. אנחנו לא ניתן לזה רק לעבור. אבל היום אנחנו רק נרכין ראשנו, נשתתף בצער המשפחות ונתפלל לשלומם של הפצועים ביחד."

שר הפנים משה ארבל - מג'ד אל שמס
צילום: תקשורת שר בפנים
שר הפנים משה ארבל - מג'ד אל שמס
צילום: תקשורת שר בפנים
ח"כ יאיר לפיד - מג'ד אל שמס
צילום: אלעד גוטמן
שר הכלכלה ניר ברקת - מג'ד אל שמס
צילום: תקשורת שר הכלכלה
ח"כ יאיר לפיד - מג'ד אל שמס
צילום: אלעד גוטמן
ח"כ יאיר לפיד - מג'ד אל שמס
צילום: אלעד גוטמן
ח"כ יאיר לפיד - מג'ד אל שמס
צילום: אלעד גוטמן

Back to top button