חדשות הארץמבזקים

בת ה-7 שנפגעה מרסיס טיל איראני לפני כ-4 חודשים, השתחררה לשיקום

אמינה אלחוסני, בת ה-7 נפגעה בראשה מרסיס טיל איראני שיורט לפני כ- 4 חודשים באזור ערד ופונתה לסורוקה במצב אנוש, השתחררה היום (ראשון) לשיקום. אמינה פונתה לחדר הטראומה בסורוקה עם פציעת ראש קשה ומורכבת, כשסכנה ממשית נשקפה לחייה. צוות רב מקצועי ייצב את מצבה, והיא הובהלה לניתוח נוירוכירורגי דחוף להצלת חייה. בשל פציעתה הקשה נאלצה בהמשך לעבור סדרת ניתוחים נוירוכירורגיים בשיתוף עם מחלקות נוספות במרכז הרפואי.

אמינה אושפזה למשך כחודשיים ביחידה לטיפול נמרץ ילדים בבית חולים סבן לילדים, והייתה מורדמת ומונשמת למשך זמן רב, כשצוות רב מקצועי מטפל בה לאורך כל הדרך ונלחם על חייה: צוותי נוירוכירורגיה ילדים, הרדמה, טיפול נמרץ ילדים, כירורגיה פלסטית ומחלקות ילדים ב׳ וכירורגית ילדים, וצוותי מקצועות הבריאות של פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, קלינאי תקשורת והשירות הסוציאלי.

אחרי אשפוז ממושך בטיפול נמרץ ילדים ולאחר שמצבה השתפר והכרתה שבה אליה, אמינה הועברה להמשך טיפול במחלקת ילדים בבית חולים סבן לילדים. ד"ר מיקי גידון, מנהל נוירוכירורגית ילדים בסורוקה, ומי שניתח את אמינה במהלך אשפוזה הממושך: "פגיעת ראשה של אמינה הייתה קשה, מורכבת ומטלטלת. יחד עם זאת, לא היה ספק כי אנו נלחם על חייה ולשמחתנו הרבה ועם המאמצים של כלל הצוותים הצלחנו במשימתנו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הוסיף ד"ר גידון: "לראות את אמינה היום בהכרה מלאה כשהיא מתקשרת, מחייכת ומוכנה לשלב הבא בשיקומה, ממלא את ליבנו בתקווה ומחזק את ידינו. מבחינה אישית כמי שעלה בצעירותו מאיראן וכעת מטפל באמינה אשר נפגעה מהמתקפה האיראנית הנפשעת, מדובר בסגירת מעגל".

ד"ר צחי לזר, מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים בביה״ח סבן לילדים בסורוקה: " עם קבלתה של אמינה ליחידה באותו ליל מוצאי שבת היה קשה להאמין שהילדה הקטנה והשברירית אכן שרדה את פציעתה הקשה. הרבה בזכות הצוות הרב מקצועי שטיפל בה במסירות ומקצועיות רבה, אך בעיקר בזכות עוצמתה של אמינה, רצונה לחיות ולהחלים, ובני משפחתה, שלא משו ממיטתה לאורך ימי האשפוז הקשים והארוכים."

עוד הויסף ד"ר לזר: "זכינו לראות את אמינה מחלימה ומתחזקת ומגיעה ליום זה שהיא עוברת למסגרת שיקומית. אמינה, שפציעתה היתה כה קשה שהיה ספק רב אם תוכל לשרוד אותה, לימדה אותנו מהי מלחמה על החיים. אימה, אביה ואחיה שלא ויתרו, שהו לידה יום ולילה והמשיכו לדבר, לחבק ולדרוש ממנה להשתפר – זכו לקבל את אמינה חזרה. אני מרגיש גאווה גדולה להיות חלק מהצוות הרב מקצועי של סורוקה שתרם רבות להחלמתה של אמינה ולכך שהיא יוצאת לדרך חדשה של שיקום. כולנו ביחידה לטיפול נמרץ ילדים מאחלים לה ולבני משפחתה הרבה בריאות והצלחה בהמשך הדרך".

אמינה אלחוסני , בת 7 שנפגע מרסיס טיל איראני
צילום: .דוברת סורוקה
צילום: דוברות סורוקה

Back to top button