מבזקיםצבא וביטחון

בעקבות המצב בצפון: נמלי אשדוד והדרום נערכים לשמש כנמלים חלופיים

בהמשך להערכת המצב שקיימה אמש (שבת) שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, סייר היום (ראשון) מנכ"ל משרדה, משה בן זקן בנמלי אשדוד והדרום, ועמד מקרוב אחר מוכנות הנמלים לשמש כנמלים חלופיים לקליטת אוניות במקרה של התדרדרות בזירה הצפונית.

בסיור מקצועי שערך בנמלים, קיבל מנכ"ל משרד התחבורה סקירה נרחבת ממנכ"לי הנמלים, על היערכותם לקלוט אניות במקרה של מתקפת טילים על ערי הצפון ובתרחיש עלטה, זאת לאור החשיבות האסטרטגית של נמלי אשדוד.

במהלך הסיור, מנכ"ל המשרד עמד מקרוב על העצמאות האנרגטית של הנמלים ובחן בין השאר את תהליכי קבלת הסיוע הביטחוני מארה"ב, ושגרת חירום של הנמלים בשמירה על חומרים מסוכנים המתבצעת תוך אבטחה קפדנית של המתקנים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במסגרת ביקורו בנמל אשדוד, ביקר בן זקן גם באולם הנוסעים של הנמל. מנכ"ל נמל אשדוד הציג בפניו את תהליך שדרוג האולם שישמש לקליטת נוסעים בתהליך טכנולוגי לחלוטין, מהיר ויעיל. מנכ״ל משרד התחבורה משה בן זקן: "סיירתי היום בנמל אשדוד בהנחיית שרת התחבורה מירי רגב, ובמסגרת מחויבותנו לשמור על שערי הכניסה לישראל פתוחים ומתפקדים בכל מצב"

בן זקן הדגיש: " נמלי הים של ישראל, כמו נמלי התעופה, הם יעד אסטרטגי של אויבנו אך גם מתקני תשתית חיוניים שישראל אינה יכולה להתנהל בלעדיהם אף ליום אחד. לפיכך עלינו להבטיח רמת מוכנות גבוהה במיוחד בצמתים תחבורתיים האסטרטגים של המדינה בדגש על עצמאות אנרגטית ועל פתרונות לוגיסטיים בכל מצב חירום".

מנכ״ל משרד התחבורה משה בן זקן - נמל אשדוד
צילום: דוברות משרד התחבורה
מנכ״ל משרד התחבורה משה בן זקן - נמל אשדוד
צילום: דוברות משרד התחבורה
מנכ״ל משרד התחבורה משה בן זקן - נמל אשדוד
צילום: דוברות משרד התחבורה

Back to top button