מבזקיםפוליטי / מדיני

חברי ועדת החקירה האזרחית לאסון ה-7.10 ערכו סיור באתרי הקרבות

חברי ועדת החקירה האזרחית לאסון ה-7 באוקטובר ערכו סיור בין המקומות המרכזיים בהם התקיימו קרבות הגבורה והמחדלים הקשים. בין היתר סיירו חברי הוועדה בקיבוץ כפר עזה, בקיבוץ כפר עזה, במוצב נחל עוז ממנו נחטפו התצפיתניות ובו נהרגו תצפיתניות וחיילים רבים, באתר מסיבת ה"נובה" ובמקומות מרכזיים נוספים.

חברי הוועדה שמעו עדויות מבכירים בצבא, מתושבים ומגורמים בכירים נוספים שהתריעו, הזהירו והיו שם בזמן האירועים הקשים. חברי הוועדה מסרו הצהרה מיוחדת במתחם מסיבת הנובה, ושם אמרו בין היתר: חבר הוועדה אלוף במיל' איל בן ראובן: "במקומנו הייתה צריכה לעמוד כאן היום ועדת חקירה ממלכתית, אלא שראש הממשלה הבהיר שכזאת לא תקום."

עוד אמר בן ראובן: אני אומר את הדברים האלה בכאב – מי שצריך לעשות את העבודה הזאת יוצא היום לפגרה של שלושה חודשים, אז אנחנו מתחילים לעשות את העבודה במקומם. נעשה אותה ביושרה, בעומק, כשליחי ציבור שמקבלים את הסמכות מעם ישראל. אני מישיר מבט לאזרחי המדינה ומבטיח שנעשה ככל יכולתנו להביא לחקר האמת".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חבר הוועדה רפי בן שטרית, ראש עיריית בית שאן לשעבר ואביו של סמ״ר אלרואי ז"ל שנפל ב-7 באוקטובר: "פגשנו היום בשטח אנשי צבא בכירים ותושבים. הגענו גם לבסיס נחל עוז, בסיס ההפקרה והגבורה, בו נהרג הבן שלי, ושמענו שם דברים שחייבים להחקר. מדינת ישראל גוררת רגליים ולא רוצה לחקור – אבל אנחנו נחושים לחקור ללא מורא וללא משוא פנים את כל מי שאחראי למחדל ולאסון הזה. אין כאן ימין או שמאל, אף אחד לא יכתים אותנו בעמדות פוליטיות. אנחנו נעשה את עבודתנו נאמנה ונביא לציבור את האמת כולה".

חבר הוועדה המפכ"ל לשעבר שלמה אהרונישקי: "במקום שהמדינה תבנה ועדה, אנחנו האזרחים מחליפים אותה ועושים את הנדרש. זו הבעיה של כולנו, זו המחשה למצבה של המדינה בכל החזיתות. היום התחלנו לחקור מה היה כאן לפני ה-7 באוקטובר, נמשיך ונחקור את אירועי אותו היום וגם את מה שקרה לאחר מכן. מה שקורה כאן היום במדינת ישראל חמור לא פחות והוא המשך הכשל הנוראי".

אייל אשל, אביה של התצפיתנית רוני ז"ל ומיוזמי הקמת הוועדה: "אנחנו עומדים באתר הנובה, אזור שנכבש במשך שעות ארוכות על ידי אותם מחבלים שגם שלטו במוצב נחל עוז בו נשרפו למוות 16 בנות, בהן גם הבת שלי. אנחנו רוצים להביא תשובות לעם, אנחנו גם נביא אותן. אני קורא לכל האזרחים ואנשי הצבא להיכנס לאתר, להירשם ולתת עדות."

עוד אמר אשל: מי שירצה לשמור על חשאיות ואנונימיות, נאפשר זאת. אם לא נדע את האמת לא נדע לשפר ולתקן. אנחנו לא מונעים מנקמה או מפוליטיקה – אלא רק מההכרח להוציא את האמת לאור".

ועדת החקירה האזרחית - כפר עזה
צילום: ועדת החקירה האזרחית
ועדת החקירה האזרחית - כפר עזה
צילום: ועדת החקירה האזרחית
ועדת החקירה האזרחית - כפר עזה
צילום: ועדת החקירה האזרחית

Back to top button