מבזקיםפוליטי / מדיני

אושרה הצעת חוק תגמול לחטופים ונעדרים: עד 50,000 ש"ח לחודש

הצעת חוק הביטוח הלאומי (תיקון מס' 248) – עיגון תגמול מיוחד חלף שכר לחטופים ולנעדרים אושרה היום (ראשון) בקריאה שניה ושלישית לפיה יוסדר מתן תגמול מיוחד לחטוף או לנעדר כל עוד טרם שוחרר החטוף או לא נודע גורלו של הנעדר.

בהמשך להחלטת הממשלה ולהסכם הזמני לפי סעיף 9, עוגנה היום בחוק התגמולים החודשיים הניתנים כחלף שכר לחטופים ולנעדרים. לפיכך, נקבע בחוק הביטוח הלאומי תגמול חלף שכר למי שנחטף או נעדר בשל אירועי השביעי באוקטובר. גובה התגמול נקבע על פי הכנסתו הממוצעת של החטוף או הנעדר בשלושת החודשים שקדמו למועד החטיפה או ההיעדרות (יולי, אוגוסט וספטמבר 2023). גובה התגמול לא יפחת מכ-7,300 ₪ (או מ-9,500 ₪ אם מדובר בהורה) ולא יעלה על כ-50,000 ₪. בנוסף, גם מי שלא היה בעל הכנסה בתקופה הקובעת יקבל תגמול. החוק יחול גם על הזרים השבויים בשבי החמאס ואינם תושבים.

תוקף החוק יהיה עד לחודש אוקטובר 2026 ותינתן לשר העבודה אפשרות להאריכו לתקופות נוספות של 12 חודשים בכל פעם, באמצעות צו ובאישור ועדת העבודה והרווחה של הכנסת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ירון כהן, יו"ר מנהלת החטופים: "מנהלת החטופים, הנעדרים והשבים במשרד ראש הממשלה מתכללת את מעטפת הטיפול האזרחית במשפחות החטופים והשבים. קידמנו את מנגנון חלף שכר לחטוף בהחלטת ממשלה, בהסכם בין משרדי בין האוצר לעבודה וכעת בחקיקה ראשית. נמשיך לפעול למענה מיטבי עבור משפחות החטופים."

שר העבודה והממונה על הביטוח לאומי יואב בן צור הוסיף כי: "יוזמת תגמול חלף שכר לחטופים הוא כורח המציאות האכזרית שנכפתה עלינו בטבח האכזרי בשבעה באוקטובר והלוואי שלא נשתמש יותר בחוק זה והחטופים ישובו לביתם במהרה. ממשלת ישראל מחויבת לעשות הכל להצילם ולהשיבם בחיים ונהפוך כל אבן עד שנחזיר אותם הביתה."

צביקה כהן מ"מ מנכ"ל הביטוח הלאומי הדגיש: "כל אדם הוא עולם ומלואו. ולכל חטוף היו חיים שלמים ומלאים בארץ לפני האסון הנורא של השבעה באוקטובר. ההורדות והחובות ממשיכים להתקיים בעוד הם נמצאים הרחק מאיתנו. אנו בביטוח הלאומי ממשיכים ללוות את המשפחות ובכלל זה גם לסייע בחקיקה וביישומה כדי לתת עזרה נוספת לאור המציאות הקשה שנכפתה על כולנו וכך נמשיך לעשות עד לחזרתם הביתה."

Back to top button