חדשות הארץמבזקים

אבשלום פלד הסיר את מועמדותו לתפקיד המפכ״ל, בן גביר: ״סיכול ממוקד״

מ"מ המפכ"ל ניצב אבשלום פלד הודיע לפני שעה קלה (שני) לשר לביטחון לאומי על הסרת מועמדותו לתפקיד מפכ"ל המשטרה. במכתבו לשר כתב ניצב פלד: "אני מודה לך על האמון הרב שנתת בי בבחירתך אותי כמועמד לתפקיד כה חשוב ומשמעותי״.

״אני מעריך מאוד את האמון והתמיכה הבלתי מסויגת שגילית כלפיי לאורך כל התהליך, לאחר שזומנתי פעמיים להופיע בפני הוועדה המייעצת, ומכיוון שהופעות אלה לא הביאו להחלטה, ובהתחשב בכך שזומנתי להופעה נוספת בועדה, החלטתי כי הנכון ביותר בעבורי ויותר בעבור הארגון הוא להסיר את מועמדותי", הוסיף.

לדברי ניצב פלד: "הקדשתי למעלה מארבעים שנים משנות חיי לשירות המדינה, בתפקידים משמעותיים בליבת העשייה של משטרת ישראל ומול אתגרים מורכבים ומשמעותיים מתפקיד מפקד ביחידות מיוחדות, מפקד תחנה, מפקד מרחב, ועד לתפקיד סגן המפקח הכללי ומ"מ מפכ"ל מתוך מסירות מלאה ותחושת שליחות עמוקה. תמיד ראיתי בעצמי חלק בלתי נפרד מהארגון".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמר כי "החלטה זו אינה קלה עבורי, אך לאחר התייעצות ומחשבה מעמיקה, הגעתי למסקנה כי זהו הצעד הנכון והמתאים ביותר בעבורי ובעבור הארגון בנסיבות העניין. למרות ההחלטה הקשה, אמשיך להוביל את משטרת ישראל ולשרת אותה נאמנה עד למינוי מפכ"ל קבע״.

״אעביר את המקל באופן מסודר ואחראי, תוך שיתוף פעולה מלא עם המערכת. אני מבקש להודות לך פעם נוספת על ההזדמנות שניתנה לי. אני מאחל למשטרת ישראל הצלחה רבה בעתיד, ואני עומד לרשותך בכל עת לסייע ככל שניתן", אמר לסיום.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר הגיב להסרת מועמדותו של פלד. "מהרגע הראשון היועצת המשפטית לממשלה והוועדה למינוי בכירים חיפשו את ניצב פלד, משום שמי שבחר בו לתפקיד המפכ"ל הוא השר בן גביר״, התרעם בן גביר.

״ניצב פלד נקי מכל רבב, וכאשר קודם בעבר בתפקידיו במשטרה לא נטען נגדו דבר. כך נראה סיכול ממוקד של מועמד לתפקיד המפכ"ל, בידי פקידה שלא נבחרה בידי איש, ופועלת להצרת צעדיי מהיום הראשון בו אני מכהן בתפקיד. אני מבקש להודות לניצב פלד על שירות כל כך משמעותי למען עם ישראל״, הוסיף.

״ניצב פלד שירת את מדינת ישראל 40 שנה, ועם ישראל חייב לו רבות. אני מודה לניצב פלד שנענה לבקשתי להגיש את מועמדתו כמפכ"ל המשטרה ומאחל לו הצלחה בהמשך הדרך", אמר לסיום.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר (ללא קרדיט)
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר

Back to top button