מבזקיםמשפטי/פלילי

הונו, סחטו, התחזו למשפחת פשע: בני 16-17 מירושלים נעצרו בגין סחיטה

חשיפה של היחידה המרכזית במחוז ירושלים בשבועות האחרונים בחשד לעבירות איומים, הונאה וסחיטה של תושב ירושלים בשנות ה- 20 לחייו, הובילה למעצרם של שלושה חשודים, בהם שני קטינים תושבי ירושלים בגילי 17-16, והיום (שלישי) צפוי נגדם כתב אישום.

מהחקירה במחוז ירושלים במשטרה עולה כי, מכר משותף (בגיר) הכיר לקורבן את אחד המעורבים- חשוד בן 17. חשוד זה יצר מצג שווא בפני הקורבן כאילו הנו איש עסקים שעיקר עיסוקו בתחום הנדל"ן, ובאמתלה זו גרם לקורבן להעביר לידיו סכום כסף גדול לטובת רכישת נכס ביוון. בהמשך אותי הצעיר חש כי נפל קורבן לסחיטה והונאה, כשהמשיך לקבל איומים מהחשודים במטרה שיגרמו לו להעביר סכום כסף נוסף, ואם לא יעשה כך- ישלח אליו עבריינים.

לטובת מצג-שווא ומנופי הלחץ שניסה החשוד ליצור כלפיו, צורף חשוד נוסף (קטין- 16) למעגל הפשע. במהלך שיחות טלפון שנערכו עם הקורבן, אותו צעיר הוצג כעבריין ממשפחת פשע, ושינה את קולו על מנת להיחזות כדובר ערבית, זאת תוך תמיכתו של החשוד הנוסף במהלך השיחה. כך המשיכו שני החשודים לסחוט כסף נוסף באיומים מהקורבן חסר האונים. עפ״י החשד כך שלשלו החשודים לכיסם, סכום כספי של למעלה מ-100 אלף ש"ח.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במסגרת סחיטתם ובאחד המועדים, לקחו החשודים את הקורבן אל סניף השכרת רכב, שם שכרו רכב על חשבונו. בנוסף, אחד החשודים גנב לקורבן את מכשירו הסלולרי, ובמטרה לשבש את הראיות מחק את ההתכתבויות ביניהם, ואיים על הקורבן כי אם לא ימסור לידיו סכום כסף נוסף, יעביר לגורמים עברייניים את פרטיו האישיים שכללו בין היתר את מקום לימודיו, כתובתו ועוד.

במהלך שיחותיו של הקורבן עם החשודים, הטיח אחד החשודים באוזנו כי באמצעות פרטיו אלו, בנקל יצליח החשוד השני לקבל לידיו סכום כספי תמורתם בסך עשרות אלפי ש"ח, ואף יותר מכך. לאחר שהיחידה המרכזית במחוז ירושלים נכנסה לתמונה – הגיעה לסופה מסכת הסחיטה והאיומים.

בתאריך 14.7 הגיע הקורבן אל מקום מפגש בשכונת רמות בירושלים, שנקבע בינו לבין אחד מהחשודים. לאחר שיח בין השניים, כשבלשי ימ"ר ירושלים מפקחים באותה העת על השתלשלות המפגש, העביר הקורבן לחשוד 2,000 ש"ח.
מיד כשהכניס החשוד את שטרות הכסף לתוך כיס מכנסיו, ביצעו בלשי ימ״ר ירושלים את מעצרו. שעות ספורות לאחר מכן, נעצרו גם שני החשודים הנוספים המעורבים במקרי הסחיטה לחקירה.

מעצרם של החשודים הוארך לבקשת חוקרי ימ"ר ירושלים מעת לעת בבית המשפט לטובת מיצוי פעולות החקירה הנדרשות. בימים האחרונים, הוגשה הצהרת תובע בדבר הכוונה להגיש כתב אישום נגד שניים מהמעורבים, ומעצרם הוארך. היום צפוי נגדם כתב האישום על ידי הפרקליטות.

מזומן - הונאה
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button