חדשות הארץמבזקים

גלנט לנתניהו: לבחון אם בן גביר מנע מהמשטרה לפעול נגד המתפרעים

שר הביטחון יואב גלנט פנה הבוקר (שלישי) בפנייה חריפה לראש הממשלה בנימין נתניהו. במוקד הפנייה – אירועי ההתפרעות החמורים שהתרחשו אמש בבסיסי צה"ל בשדה תימן ובבית ליד. במכתב מפורט ששיגר לנתניהו, גלנט לא חסך בביקורתו על התנהלות חברי קואליציה, ובפרט על השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. שר הביטחון דרש בדיקה מעמיקה האם בן גביר מנע או עיכב את התערבות המשטרה באירועים האלימים, שבהם היו מעורבים גם חברי מפלגתו.

"אירועי אמש מהווים פגיעה קשה בביטחון המדינה ובסמכות הממשלה המתקיימת באמצעות צה"ל," כתב גלנט בחריפות. הוא הדגיש כי "מתן גיבוי והשתתפות פעילה של נבחרי ציבור בהתפרעויות בבסיסי צה"ל, תוך השמעת התבטאויות קשות נגד קצינים בכירים, היא תופעה חמורה ומסוכנת ביותר״.

גלנט הרחיב על ההשלכות הרחבות של האירועים, וטען כי הם פוגעים לא רק בביטחון, אלא גם בלכידות החברתית ובתדמיתה הבינלאומית של ישראל. הוא הזהיר כי התנהגות זו משרתת את התעמולה העוינת נגד ישראל ומסיטה את תשומת הלב הציבורית והבינלאומית ממעשי הזוועה של האויב נגד אזרחי ישראל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר הביטחון התייחס בפירוט להיעדרות הבולטת של כוחות המשטרה במשך שעות ארוכות, מה שאילץ את צה"ל להסיט כוחות ממשימות מבצעיות חיוניות כדי להתמודד עם המתפרעים. גלנט ציין כי אפילו הרמטכ"ל נאלץ להתפנות מעיסוקיו החשובים כדי לטפל אישית במשבר.

הרקע לאירועים הסוערים הוא מחאה נגד חקירתם של תשעה לוחמי מילואים, החשודים בהתעללות בעציר המוחזק בבסיס שדה תימן. המחאה הסלימה לכדי התפרעות אלימה, כאשר מאות מפגינים זועמים התקהלו בכניסות לבסיסים, וחלקם אף הצליחו לפרוץ פנימה, תוך הפרת הסדר הציבורי והביטחוני.

גלנט קרא לנתניהו לנקוט ביד קשה נגד חברי הקואליציה שהיו מעורבים בהתפרעויות, ולהורות על חקירה מקיפה של התנהלות המשטרה והשר הממונה עליה. "יש לטפל בתופעה המסוכנת הזו באופן נחרץ ומיידי," הדגיש שר הביטחון, מבטא את הדחיפות והחומרה שהוא מייחס לאירועים.

שר הביטחון - יואב גלנט - יחידת "זיק" - כטמ"מ - בסיס פלמחים
ארכיון. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

Back to top button