מבזקיםפוליטי / מדיני

בן גביר לנתניהו: ״לבדוק האם גלנט ידע על אירועי ה- 7.10״

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר שיגר הבוקר (שלישי) מכתב לראש הממשלה נתניהו ובו ביקש את התייחסותו להתנהלות שר הביטחון גלנט. במכתבו כותב השר, ״נדהמתי לגלות את מכתבו של שר הביטחון גלנט בתקשורת, ה"מבקש לבדוק" האם השר לביטחון לאומי היה מעורב בפעולת המשטרה אמש. מעבר לעובדה כי מדובר בטענה חסרת כל בסיס, שהרי על השר לביטחון לאומי נאסר ע"י בג"צ להתערב אופרטיבית בהפגנות, וכך הוא מקפיד״.

השר בן גביר הוסיף לראש הממשלה נתניהו שאלות על התנהלות השר גלנט, האם השר גלנט קיבל עדכון בליל ה-7.10 על ההתראות הביטחוניות, אולם החליט שלא להוריד כוחות לעוטף עזה, וכמו"כ שלא לעדכן את ראש הממשלה. בנוסף האם השר גלנט מתואם ומגבה את מחוללי הסרבנות שהובילה לאירועי ה- 7.10, בעקבות הגיבוי שהם העניקו לו ב"ליל גלנט".

האם השר גלנט נוהג בדרך קבע לזמן ולנהל "דיונים ביטחוניים" בלא ידיעת ראש הממשלה, ואף לקבל החלטות ביטחוניות חשובות באורח חד צדדי. האם השר גלנט ידע אתמול על כוונת מצ"ח להגיע רעולי פנים לבסיס צה"ל ולבצע מעצרים נרחבים בקרב לוחמי מילואים, בזמן מלחמה, באופן מביש הפוגע בכבודם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

האם השר גלנט ממדר את ראש הממשלה, את חברי הקבינט, ומנהל מדיניות עצמאית בכל הנוגע למדיניות המלחמה והביטחון. ובכמה מקרים התבררו לראש הממשלה בדיעבד החלטות שגלנט הורה מאחורי גבו. האם השר גלנט הנחה את מערכת הביטחון לבצע פעולות הריסה ראווה ומעצרים מינהליים בקרב המתיישבים ביו"ש, לצורך קידום צרכים זרים שאינם תכלית השמירה על הביטחון והחוק.

לסיום כתב השר בן גביר, ״הטענות דלעיל הינן בנוסף לעמדתי הידועה על תפקודו הכושל כשר ביטחון, על התנהלותו הלעומתית לראש הממשלה, לחלק ניכר מחברי הממשלה, ולתנועת הליכוד מטעמה הוא נבחר, תוך שיתוף פעולה הדוק עם גורמי אופוזיציה, במהלכים שתכליתם הברורה הינה הפלת הממשלה״.

״נדמה, כי זו העת לבצע חילופים בתפקיד שר הביטחון, להכניס לתפקיד אדם אמיץ, אמין, שיהיה מסוגל להתמודד מול האתגרים הכבירים העומדים בפניה של ישראל בעת הזו״.

Back to top button