מבזקיםפוליטי / מדיני

התנועה לאיכות השלטון דורשת חקירה: האם בן גביר מנע מהמשטרה לפעול

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (שלישי) ליועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב- מיארה, בדרישה לפתוח בחקירה מידית לבדיקת התנהלות השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, ומשטרת ישראל באירועי הפריצה האלימה לבסיסי צה"ל שהתרחשו אתמול. לפי הפרסומים, מפגינים רבים, בהם נבחרי ציבור מהקואליציה, פרצו בכוח לבסיסי צה"ל בשדה תימן ובבית ליד, תוך עימותים אלימים עם חיילים וקצינים. האירוע החמור התרחש על רקע מעצרם של תשעה לוחמים החשודים בהתעללות במחבל חמאס.

התנועה מצביעה לטענתה על דיווחים מדאיגים לפיהם המשטרה נקטה בתפקיד שולי באירוע, הגיעה באיחור ניכר ובכוחות מצומצמים, ונמנעה מפיזור המתפרעים. יתרה מכך, פורסם כי ישנו חשש כבד כי התנהלות זו הייתה תוצאה ישירה של התערבות השר בן גביר, אשר לכאורה עיכב ואף מנע את פעילות המשטרה בתגובה לאירועים האלימים.

עו"ד תומר נאור, ראש האגף המשפטי בתנועה לאיכות השלטון, מדגיש: "מדובר בתמונת מצב עגומה ומסוכנת, בה שר בכיר במדינת ישראל מנצל לרעה את תפקידו ומעמדו על מנת להפעיל את משטרת ישראל כ'משטרה פרטית' מטעמו. התערבות בוטה שכזו בהתנהלות המשטרה, במיוחד באירוע בו לקחו חלק חברי מפלגתו של השר, מהווה פגיעה אנושה בביטחון המדינה ובעקרונות היסוד של שלטון החוק."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

התנועה מזכירה כי בית המשפט העליון קבע לא מכבר כי לשר לביטחון לאומי אין סמכות לנהל בעצמו את המשטרה או להתערב בהתנהלותה באירועים קונקרטיים. למרות זאת, מאז נחקק תיקון מס' 37 לפקודת המשטרה, נראה כי ישנה פגיעה מתמשכת בעצמאותה של המשטרה ובמעמדו של המפכ"ל. לאור חומרת הדברים, התנועה לאיכות השלטון דורשת חקירה מקיפה, מידית ויסודית של האירועים, כולל בחינת מעורבותו של השר לביטחון לאומי בהתנהלות משטרת ישראל באירוע החמור.

עו"ד ד"ר אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון: "עצמאותה של משטרת ישראל היא ערך יסוד בדמוקרטיה הישראלית. כל ניסיון להפוך אותה לכלי פוליטי בידי שר כזה או אחר מהווה סכנה ממשית לשלטון החוק ולביטחון אזרחי ישראל. אנו קוראים ליועצת המשפטית לממשלה לפעול ללא דיחוי כדי להבטיח את עצמאותה של המשטרה ולמנוע כל התערבות פוליטית בפעילותה.

ארכיון. צילום: באדיבות התנועה לאיכות השלטון

Back to top button